3.1

Everest

En grupp bergsklättrare stöter på problem i form av en kraftig snöstorm när de skall bestiga Mount Everest.

Originaltitel Everest
Regissör Baltasar Kormákur
Manus William Nicholson, Simon Beaufoy
Genre Drama, Thriller, Äventyr, Biografi, 2010-tal
Skådespelare Jason Clarke, Josh Brolin, Jake Gyllenhaal, John Hawkes, Sam Worthington, Keira Knightley, Robin Wright, Michael Kelly, Emily Watson, Martin Henderson, Ingvar Eggert Sigurðsson, Vanessa Kirby, Elizabeth Debicki, Naoko Mori, Clive Standen, Thomas M Wright

Skapad 2019-12-22 av Jules4893
Everest är rå, kall och fysisk. Den känns trovärdig och lever upp till mina förväntningar. Filmens 121 minuter känns ungefär som 90 och det är spännande rakt igenom. Kanske är det just att ...   Läs mer »

Murvel48
2021-12-30
Jäkligt spännande trots att jag visste precis hur det skulle gå.
sodomiten
2021-10-17
Snyggt foto och bra skådespelare. Men det som jag inte kan låta bli att tycka är att de här människorna som bestiger berget faktiskt får skylla sig själva. Om de nu lyckades nå toppen som det verkar, så gick deras stora dröm åtminstonde i uppfyllelse.
F-M-J
2021-05-14
Min typ av film: gone wrong. Misslyckad dramaturgi som håller filmen statisk och platt.
Hanness
2021-05-11
Jag ger den en stark 2a då den inte helt når upp till en 3a.
Starkbröl
2021-05-07
Tillför absolut inget nytt för de som känner till historien, även om filmen är välspelad.
apelsin
2021-04-20
Ganska långtråkig första halva men sen lyfter filmen och hamnar sådär på gränsen mellan tvåa och trea.
Afflicter
2021-04-05
Man får intrycket att Krakauer görs till åtlöje medan Boukreev framställs som någon typ av hjälte trots att det var hans beslut att inte ta med syrgas som sannolikt orsakade tragedin.
dudson
2021-04-02
Schysst klättrar film. Men vad vissa av karaktärerna gjorde där uppe är fan en gåta? Då spec/ Josh Brolin, gubb-tjyven hade ju typ alla krämpor som finns. Dom som stack ut i handlingen var verkligen Jason Clark & Jack Gyllenhaal. Ingen film man ser om direkt. Men vill man frysa och lida med dom inblandade så är denna att Rekka! 2+
Jompalompier
2021-03-14
Rörig och svårt att hålla isär karaktärer. Många bilder känns för mycket studio för min smak. Svårt att känna något känslomässigt för någon förutom Kiera Knightley.
Zebulonm
2020-02-03