Evergreen

Harriet Green var en älskad stjärna med en mörk hemlighet: hon hade en oäkta dotter. Just när hon var på väg att gifta sig blev hon utsatt för utpressning från sin exman och flydde hals över huvud till Sydafrika. Dottern lämnade hon kvar i England hos sin påkläderska. Åren går och Harriet Green dör borta i Sydafrika. Hennes dotter (som till utseendet är uppseendeväckande lik sin mor) försöker nu själv slå sig fram inom underhållningsbranschen men det går tungt med att få engagemang. Då stöter hon på ung PR-man som får en lysande idé; man skall utnyttja den enastående porträttlikheten och utge dottern för att vara Harriet Green ? som evigt ung till utseendet ? återvänder till teaterscenen.

Originaltitel Evergreen
Regissör Victor Saville
Manus Marjorie Gaffney, Emlyn Williams
Genre Komedi, Musikal, Romantik, 30-tal
Skådespelare Jessie Matthews, Sonnie Hale, Betty Balfour, Barry MacKay, Ivor McLaren, Hartley Power, Patrick Ludlow, Betty Shale, Marjorie Brooks

goeran
2010-09-06
Den bedårande Jessie Matthews och de fantastiska scennumren gör det till en sann njutning att se denna musikal; då spelar det mindre roll att själva storyn är ganska tunn och egentligen lite fånig.