2.4

Every Day

Vid första anblicken verkar Ned ha det perfekta livet. Gift med Jeannie, två välartade söner, ett vackert hem och ett välbetalt jobb som manusförfattare. Men under ytan håller hans tillvaro på att slås i kras. Allt kulminerar när Jeannies bittre far flyttar in hos familjen. Och i samma veva börjar Ned jobba tätt tillsammans med den unga, attraktiva och frigjorda Robin....

Originaltitel Every Day
Alternativ titel Everyday
Regissör Richard Levine
Manus Richard Levine
Genre Komedi, Drama, 2010-tal
Skådespelare Carla Gugino, Liev Schreiber, Helen Hunt, Brian Dennehy, Eddie Izzard, David Harbour, Ezra Miller, Benita Robledo, Tilky Jones

picklessmulan
2016-12-11
Nja. Intressant bitvis men för många trådar som aldrig fördjupas. Hade varit mer intressant med lite djupare tänk i alla konflikter.
Memmem
2016-04-03
Trivialt familjedrama! Ned och Jeannie bor i en villaförort till New York. De är gifta sedan 19 år och har två tonårssöner. Deras förhållande börjar bli lite trist, dessutom är de lite oroliga för äldste sonen. Till detta kommer Jeannies gamle grinige far i Boston som de inte vet vad de ska göra med. Ska de skriva in honom på ett ålderdomshem i Boston eller New York, eller ta hem honom till sig? Ett familjedrama där det mest stereotypa ersatts med andra men tyvärr rätt ointressanta saker utan djup. Personteckningen är ytlig. Rätt bra spelat, framför allt av föräldrarna, Liev Schreiber och Helen Hunt. Lämplig musik. Fint fotograferat med några vackra naturbilder. Betyg: 2
lottes
2015-08-15
Tja. Jo. Men....
Rockbabydoll
2013-07-14
Skådisen som spelade den äldre sonen var den enda som gjorde ett trovärdigt intryck och gav någon form av komplexitet till plotten. Därutöver var berättandet torftigt, med uttjatade arketyper och manlig blick.
buglady
2012-11-17
Snacka om att man mår dåligt efter den här filmen! Ingen feel-good direkt! Helen Hunt var bra, slutet var väl ok därför får den en 2:a.
bojaka
2012-06-25
Inte dålig om man gillar typ verkliga-livet-vardags-filmer, men näh... Blaj!
Libbsticka
2011-10-16
En berättelse om en familjs vardag, en familj som rör sig i den övre medelklassen, men ändå lyckas "misslyckas" med sitt familjeliv. Trean kom till tack vare min förtjusning i Helen Hunt. Lite "tråkigt", spretigt berättad, men en film som kan ses, men kommer att glömmas bort.
Foppa72
2011-09-19
Eddie Izzard är alltid bra.
Kajanus
2011-07-06
Välspelad melodram om en familj med gedigna, mänskliga problem som dessvärre går bort sig i dess sidohistorier som aldrig riktigt får fotfäste. Every Day tappar i intensitet som gör det svårt att acceptera hela historien som en helhet. Skådespeleriet är dock med beröm godkänt och filmen hade mått bättre med mer fokus.
Paramis
2010-11-20
Rätt så medioker och ingen film man kommer ihåg länge. Den är mest tragisk och deprimerande.