2.6

Every Day

Rhiannon är en 16-årig tjej som blir förälskad i en udda och spännande figur som kallar sig "A". För A är livet minst sagt annorlunda. Hen vaknar varje morgon upp i en ny kropp, i ett nytt liv. Hen vet inte varför, bara att det är så. Och A anpassar sig ända tills hen möter Rhiannon och blir förälskad. Tillsammans kämpar de varje dag för att hitta varandra utan att veta var eller i vem A ska dyka upp.

Originaltitel Every Day
Regissör Michael Sucsy
Manus Jesse Andrews
Genre Drama, Romantik, Fantasy, 2010-tal
Skådespelare Angourie Rice, Justice Smith (II), Jeni Ross, Lucas Jade Zumann, Rory McDonald, Katie Douglas, Jacob Batalon, Ian Alexander, Sean Jones, Colin Ford, Jake Sim, Nicole Law, Karena Evans, Owen Teague, Maria Bello, Michael Cram, Debby Ryan, Amanda Arcuri

Christofer
2019-05-31
Det här är en helt unik film (enligt min egen erfarenhet) och det tar en stund innan man kommer in i det hela, men när man väl tagit sig igenom den smått förvirrande inledningen, där jag till och med funderade på ifall jag skulle stänga av eller ge det en stund till, så väntar en fantastisk resa.
2019-01-15
Den här filmen var riktigt skum till och med skummare än min skumma smak när det gäller film. Jag saknar helt en relation den här filmen, så nej. En mycket svag 2:a Dock måste jag medge att det finns en hel djup filosofi i filmen, som kunde ha utvecklas så mycket mer..
myslas
2018-08-18
Läs boken istället.
StureStenhög
2018-05-30
Kul idé, om än inte helt ny, och man lyckas också göra en del kul och intressant med den. Men det är ändå en lite för tillrättalagd film för att man riktigt ska kunna ta tillvara på potentialen i scenariot, och man fifflar lite för mycket med reglerna så som det passar för tillfället. Utöver själva fantasy-elementet, så är det här annars en ganska standardiserad teen-rulle med tillhörande klichéer, men även utan riktiga bottennapp. Trevlig nog för att landa på en hyfsat stark tvåa
Lotso
2018-02-23
I sin helhet är Every Day en ganska så blaskig film överlag. Det är inte dåligt, men det lämnar inget avtryck hos tittaren. Konceptet är bra, men jag känner idén att göra det till en romantisk tonårsfilm är fel riktning. Det blir bara ännu en i mängden utav de typer av filmer då dess budskap förmedlar typ samma sak. Den har en snarlik visuell stil som påminner om många andra i samma genre, vilket också gör att den kommer smälta in mer. Filmen lider också av en del monologer där den förklarar saker, samt man vet hur allting kommer sluta från ett logiskt perspektiv väldigt tidigt in. En “meh” recension åt en “meh” film.