2.9

Everybody Wants Some

Texas, baseball och college ? Jakes förväntningar är höga när han anländer till huset där hans klass och baseballag ska bo under de kommande åren. Reglerna i huset är enkla förklarar coachen ? inga tjejer på övervåningen och ingen alkohol någonstans i huset. Men det är en evighet kvar innan allvaret börjar och det gäller att festa loss så mycket man bara orkar. Regler är till för att brytas. Målet är att supa, ragga och röka på så mycket man hinner innan lovet är slut. Tonen är rå och tempot är högt. Men mitt i detta kaos av pingpongmatcher, baseballträning, sylvassa förolämpningar som haglar i luften, raggning och gyttjebrottning svetsas gänget samman för att stå enade inför framtidens utmaningar.

Originaltitel Everybody Wants Some!!
Alternativ titel Dazed and Confused 2
Regissör Richard Linklater
Manus Richard Linklater
Genre Drama, Komedi, 2010-tal
Skådespelare Blake Jenner, Glen Powell, Tyler Hoechlin, Ryan Guzman, Wyatt Russell, Temple Baker, J Quinton Johnson, Will Brittain, Juston Street, Forrest Vickery, Tanner Kalina, Austin Amelio, Zoey Deutch, Sophia Ali, Dora Madison, Jonathan Breck, Michael Monsour

KyLLo
2019-06-17
Underbart med en uppföljare till fantastiska Dazed and Confused. Härlig 70-/80-talskänsla.
2017-10-07
Dazed and Confused var inte mer än "bra" tack vare ikoniska små detaljer, den här filmen saknar det. Det är bara astråkiga snubbar som är snubbiga och trista. Orkar inte. Välgjord och massa bra musik räcker inte långt.
DIProgan
2017-08-05
Dazed and confused var definitivt bättre. Den här känns onödigt lång och stundvis rent seg. Brokig skara karaktärer som mestadels inte tilltalar. Bättre kan du Linklater.
fabbe86
2017-07-03
Nej du Linklater, du må vara en stor personlig favvo men detta kändes som ett hafsverk du knåpat ihop i förbifarten i väntan på nästa "riktiga" projekt.
BarryHero
2017-06-26
Har inte lika minnesvarda karaktarer som Dazed and Confused men ar likval en valgjord film. Manga roliga citat och hog igenkanningsfaktor.
myslas
2017-06-04
Linklater + baseball, det är ju som gjort för mig. Som vanligt när det gäller Linklater så är det dialogen som verkligen står ut. Riktigt underhållande film.
ancientlove
2017-05-14
Rätt underhållande film men slutet förstör allt då den lämnar allt öppet och inga avslut på någonting. Trodde vi skulle få se lite av hur det går under året, inte bara de först 2-3 dagarna innan skolan börjar
asasae
2017-02-03
Filmen kanske är rolig, men kändes för tramsig och känns inte som min melodi just ikväll. Såg inte klart.
ostlundtheo
2017-01-27
Då man hade Dazed and Confused i bakhuvudet kan man inte göra annat än att ge denna en trea. Dazed and Confused är enligt mig den bästa filmen någonsin, och Everybody Wants Some kommer inte upp i samma nivå. Sköna karaktärer och trevliga miljöer dock, men en aning besviken. Dock en väldigt bra film som jag troligen kommer se om ett antal gånger.
fridenpaden
2016-12-29
Skön Linklater-känsla. Bra blandning av sent 70-talskänsla. Schysta muschar!