2.7

Evil Dead Rise

Två systrar återförenas men glädjen blir kort då familjen måste kämpa för sina liv mot de mest mardrömslika demoner som besitter familjen.

Originaltitel Evil Dead Rise
Regissör Lee Cronin
Manus Lee Cronin
Genre Skräck
Skådespelare Mirabai Pease, Richard Crouchley, Anna-Maree Thomas, Lily Sullivan, Alyssa Sutherland

2023-12-02
Klart man får klassisk Evil Dead-känsla även om miljön är ny. Renodlad skräck utan ett uns av humor, vilket var lite synd dock. Kompenseras av mängder av blod och slask, som visserligen är välgjort, men kanske skulle det vart nånting mer?
vonadel
2023-07-19
Tänkte föst ge en 3:a, men den är nog värd en 4:a ändå. Ganska sällan en skräckis håller denna klass. Bra gjord, mycket gore, men på ett bra sätt. Inte bara för att dölja andra brister. Alyssa Sutherland funkar bra i sin roll. Riktigt creepy. 7/10
santiago
2023-07-15
Snyggt och välspelat men det fattades någonting extra från de gamla filmerna.
ItalyErik
2023-07-01
Kanonrulle! Köttig och go och inte massa tjafs. Klart bättre än den gråa remaken/rebooten från 2013.
Spook
2023-06-28
helt okey, men hade gärna sett Bruce tillbaka i någon rolig roll (mer än rösten på LPn)
Rune2000
2023-06-25
En ok uppföljare som försöker att göra något nytt med Evil Dead-serien genom att introducera en ny miljö och en grupp där alla de viktigaste rollerna spelas av kvinnor. Jag uppskattade moderniseringen och alla referenser till de tidigare filmerna. Men i det stora hela är denna film inte särskild minnesvärd och jag har svårt att se hur man kan bygga vidare på denna historia med fler uppföljare.
Hanness
2023-06-07
Bra film som ger nostalgi, bättre än filmen ifrån 2013. Det portabla verktyget gör en återblick, en stark 3a.
djonipony
2023-05-31
2.5. Halvdan. Tyvärr väldigt mycket ett barn av sin tid, men hyggligt drag och blodigt. Bonus för att för första gången få se DET köksredskapet användas som vapen.
Kimchi
2023-05-21
Vacklar lite mellan stark 3a och svag 4a men lutar åt 3an. Snyggt, blodigt och välspelat. Men den där sista touchen humor saknas.
PeterTheW
2023-05-10
Vad ska jag säga? Det är blodigt, förbaskat snyggt och tempot är högt. Det känns lite som Evil Dead möter The Raid. Men bortsett från Book of the dead och miljöerna i början så känns det väldigt lite Evil Dead, för precis som Alvarez remake från 2013 så saknas all wackyness och humor från Raimis filmer. Men visst. Den var underhållande och snygg!