2.3

Ewoks: flykten från Endor

En armé av Marauders ledda av kung Terak och häxan Charal attackerar Ewokernas by. Cindels föräldrar och bror dödas under attacken. Cindel och ewoken Wicket flyr och hittar slutligen till Teek och Nos stuga. Tillsammans kämpar de emot kung Terak och häxan Charal.

Originaltitel Ewoks: The Battle for Endor
Regissör Jim Wheat, Ken Wheat
Manus Jim Wheat, Ken Wheat
Genre Familjefilm, Äventyr, Science Fiction, Fantasy, 80-tal
Skådespelare Wilford Brimley, Warwick Davis, Siân Phillips, Aubree Miller, Tony Cox, Carel Struycken, Niki Botelho, Paul Gleason, Eric Walker, Marianne Horine, Daniel Frishman, Pam Grizz

Javel
2020-04-16
Sämre än den otroligt tafatta första filmen. Alltså jävligt dåligt.
Biberkolben
2018-10-29
Svinbra film.
Necross
2016-01-30
Lite bättre än den första ewokfilmen, men ändå en 1:a :)
Xtro
2015-11-24
Eftersom Teraks klan oupphörligt låter som ett gäng bindgalna, sprängbrunstiga homo sapiens efter krogen har stängt tycker jag nog de är betydligt jobbigare än Ewokerna.
Slakob
2011-12-18
Har svårt att förstå hur man kunnat tillåta detta in i Star Wars - universumet... Måttligt underhållande men bara på grund av de skämt man kläcker om karaktärerna i rastlöshet. Filmen är inte superuselt gjord, men att det är en barnfilm gör att man redan från början vet hur det slutar och äcklas av smöret.
Frantic
2010-07-21
Gillade den som fan för 20 år sedan, har inte sett den idagsläget så betyget får man ta med en nypa salt...
Draindemon
2009-09-28
Älskade dom här filmerna som ung, idag njaa
XenoMorph
2009-06-10
Plågsamt uselt
emmaminah
2009-03-27
är detta filmen som bara handlar om ewokerna? har letat efter den sedan jag var liten då den var en favorit. Trodde när jag var liten att det var en "hippare" variant på krambjörnarna =) Kommer bara ihåg scenen runt en lägereld, att de bodde i träd med hängbroar emellan, en vit ewok med rosa mössa, och en gammal sur ewok som jag har för mig var brun med blå mössa =) kan detta vara samma film? Går den att hitta på dvd?

2008-01-28
Starcruisa' wuush!