3.5

Exit

En animerad kortfilm av Filmtecknarna. I Exit får vi följa med Åke och hans vänner till stadens stora nöjesfält. Alltmedan filmen framskrider antar nöjesfältet en mer och mer surrealistisk och mardrömslik karaktär. Från att ha varit en kväll fylld av förväntningar blir till sist Åkes enda önskan att komma ut, något som visar sig svårare än det var att komma in.

Originaltitel Exit
Regissör Stig Bergqvist, Martti Ekstrand, Jonas Odell, Lars Ohlson
Genre 80-tal, Animerad, Komedi, Skräck, Kortfilm
Skådespelare Ernst Günther (röst), Peter Harryson (röst), Helge Skoog (röst), Meta Velander (röst), Philip Zandén (röst)
Filmnummer 20016

TheHorrorfan
2016-12-25
Jag vet ärligt talat inte vad jag ska kommentera. Finner inga ord. Blev mest bara på dåligt humör av skiten.
Gröne_Orm
2010-09-10
Tuff.
Greystalker
2010-03-12
Så jävla bra!
Christofer
2009-05-25
Herrejävlar så dåligt det var. Vilken smörja.
kekkegul
2008-09-19
Har svårt att bestämma mig för om jag gillade den eller inte. Den är antingen bra eller dålig, inget där i mellan.
HerrArne
2007-11-10
Nöjesparken från helvetet. Skrämmande bra.
Lavinia
2007-08-08
ganska bra men lite väl lång. Intressant tanke men man orkar inte riktigt bry sig
Mat1az
2007-04-28
Små rolig film som känns lite väl lång egentligen. Säkeretsvakten är så jobbig, usch! Tankevärd och obehaglig historia, men man har dragit ut på det hela lite för mycket. Svag fyra...
apmannen
2007-04-20
Och framför allt hjälten Max Andersson som en av animatörerna.
Canomia
2006-11-18