2.4

Exodus: Gods and Kings

En tolkning av berättelsen om Moses och hur han ledde de israelitiska slavarna ut ur Egypten.

Originaltitel Exodus: Gods and Kings
Regissör Ridley Scott
Manus Jeffrey Caine, Steven Zaillian, Adam Cooper (II), Bill Collage
Genre Drama, Action, Äventyr, 2010-tal
Skådespelare Christian Bale, Joel Edgerton, John Turturro, Aaron Paul, Ben Mendelsohn, María Valverde, Sigourney Weaver, Ben Kingsley, Isaac Andrews, Hiam Abbass, Indira Varma, Ewen Bremner, Golshifteh Farahani, Ghassan Massoud, Tara Fitzgerald, Dar Salim, Andrew Tarbet, Ken Bones, Philip Arditti, Hal Hewetson, Christopher Sciueref, Emun Elliott, Anton Alexander, Jon Rod, Maykol Hernández, Kevork Malikyan, Aaron Neil

sodomiten
2020-04-12
Ganska långsam första halvan men lyfter sig efterhand och en riktigt mäktig specialeffekt mot slutet.
AlbinWesley
2017-03-03
Tråkig jävla film alltså. Ingen höjdare bland mastodontfilmer inte. Och så all extrem whitewashing också, känns inte riktigt ok 2010-tal.
Solidus
2017-01-29
Det visuella i filmen är bedårande vackert och om du enbart tittar på fotot i så har du hittat en fullträff. Men om du vill få ut mer av en episk berättelse, då kommer du bli besviken. Skådespelarna är fel i sina roller och allt känns väldigt mediokert. Ridley Scott har sagt i en intervju att hans version var fyra timmar lång, men den film som nådde publiken blev kraftigt nedklippt med en timme och trettio minuter. Som ni säkert förstår är det mycket som saknas, vilket tyvärr märks i slutprodukten. Filmen känns ofullständig.
lilebroer
2016-11-19
Vilken onödig berättelse att berätta igen. Ridley känns bara äldre och gaggigare för varje film som produceras, pensionerade dig...
Zok
2016-07-21
Ridley Scott har gjort många bra filmer, men detta var inte en av dessa. Påkostat men segt och tråkigt.
Körsbär
2016-07-12
What a crap........
alerhe
2015-10-30
Håller fullständigt med kommentaren längre ner, förväntar man sig ett mästerverk som Gladiator så kommer man bli besviken. Men allmänt så är det en helt okey film, ingenting jag skulle se om dock.

2015-10-06
Väldigt svag inledning och filmen har enorma problem med karaktärsutvecklingen. Jag känner inte att jag bryr mig nämnvärt om någon karaktär i filmen. Något av det viktigaste som en film/serie måste försöka skapa är att få tittarna att känna något för karaktärerna. Hata eller älska spelar då mindre roll. Men om man är helt nollställd som tittare på den punkten anser åtminstone jag att det är mycket svårt att ta till sig och uppskatta en film. Man måste kunna engagera sig tillsammans med karaktärerna. På den punkten misslyckas filmen totalt. Annars en påkostad film med många storslagna scener. Och jag tycker den växte lite mot slutet. Känns som en film jag vill ge en ny chans någon gång. Hade förväntat mig något annat än vad jag fick och därmed kanske inte riktigt tog den för vad den var. 5/10
Starkbröl
2015-09-05
Prince of Egypt är massivt mycket bättre ur precis alla perspektiv. Inklusive effekterna. Den här filmen är seg och träig. På ytan välgjord men ändå helt ointressant.
Pillynilly
2015-08-12
Den tecknade är 10000000 gånger bättre.