2.2

Exponerad

Lena är ensam i stan när föräldrarna är på semester. Hon slits mellan sin oskuldsfulle pojkvän Jan och den äldre, världsvane och smått perverterade flickfotografen Helge. Hon avslöjar förhållandet för Jan, och flyr från honom. Hela tiden upplever hon att människor hon möter misshandlar och våldför sig på henne. Hon får lift med den skönt crazy Lars och hans fördomsfria fru. De tar sig in i Jans mammas sommarstuga. Paret krökar, badar nakna och har sex inför den storögda Lena. Tillbaka i storstaden lockas hon åter av Helge och hans sjuka fester och erotiska lekar. Minnen, nutid, våldsfantasier och verklighet blandas i den sexuellt förvirrade flickans huvud.

Originaltitel Exponerad
Alternativ titel Exposed, The Depraved
Regissör Gustav Wiklund
Manus Gustav Wiklund, Tony Forsberg
Genre Drama, Thriller, 70-tal
Skådespelare Christina Lindberg, Heinz Hopf, Björn Adelly, Siv Ericks, Janne 'Loffe' Carlsson, Birgitta Molin, Margit Carlqvist, Bert-Åke Varg, Tor Isedal

Korben_Dallas
2014-09-10
Intressant och mysigt likt en kopp kaffe med mjölk, de vill säga den lättsamma storyn har lager till sig. Lindberg ftw.
emmycaution
2014-03-27
Efter Sängkamrater var inte förväntningarna så högt satta men jag tycker verkligen att den här var mer än bara mjukporr utan den gjorde uppriktiga försök att göra en film om en 17årig tjej.
Albion
2012-05-05
Christina Lindberg står väl för ett eget kapitel i svensk filmhistoria som förgrundsfigur i "nakengenren" som firade stora triumfer i den svenska filmen i slutet av 60-talet - början av 70-talet och man slutar inte förvånas över vilka etablerade skådespelare som dök upp i flertalet av dessa suspekta och till stor del rent dåliga filmer. Här ser vi te x dramatenskådisen Heinz Hopf. En rolig scen i denna film är när man ska äta en konservburk med myror. Visste inte ens att man någonsin gjort sådant i Sverige. Men annars är det förstås en bedrövligt dålig film, men jag ger ett litet plus för i mina ögon nostalgiska tidsdetaljer från min tidiga barndom. Betyget blir en stark 1;a, dvs 1+
TMartin
2011-07-24
Jag tycker den här filmen är underskattad. Även om syftet bara har varit mjukporr, så har man medvetet eller undermedvetet fått en rätt bra gestaltning av kvinnors psykologiskt "dubbla natur" som debatteras i media lite då och då. Nu senast i debatten om mansrollen i DN för bara någon månad sedan.
Kreepy
2011-07-03
Loffe, bröst och Hopf... det enda som var bra med filmen.
Al_padrino
2010-12-04
I film i flera olika dimensioner och samt så är den psykologiskt utmanande på flera olika vis.
Joyfulsounds
2010-06-29
Loffe, tillika den alltid så sköne pajsaren, är som alltid även i denna film stämningshöjaren och gör filmen värd att genomlida. Dessutom var hans medverkan min enda anledning att överhuvudtaget titta på filmen...
Ronnyäpple79
2010-02-15
Egentligen ganska usel, med makalöst stel dialog. Men samtidigt innehåller den en hel del fina stockholmsbilder, heinz hopf och christina lindbergs vackra bröst. Och sånt har ju en tendens att höja betyget.
ninja
2009-09-17
Jag är inte helt säker, men jag tror att jag fick se Loffes kuk. Traumatiskt vare sig det är sant eller inte, gissar jag.
nomiiis
2009-08-15