2.1

Extinction

En familjefar plågas av drömmar om en utomjordisk invasion. När en styrka från en annan planet börjar utrota jordens invånare måste han möta sin värsta mardröm.

Originaltitel Extinction
Regissör Ben Young
Manus Spenser Cohen, Brad Kane
Genre Äventyr, Action, Drama, Science Fiction, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Michael Peña, Lizzy Caplan, Israel Broussard, Mike Colter, Emma Booth, Lex Shrapnel, Erica Tremblay, Amelia Crouch, Lilly Aspell, Dan Cade, Michael Absalom, Mina Obradovic, Nick Kent, Joe Corrigall, Sandra Teles, Tom Riley

2019-04-26
Jag kan bara hålla med er som har satt en ETT:a på den här filmen. Den var förskräckligt dåliga. Specialeffekterna var väl rätt okej, men storyn och skådespelarna var så jäkla kass. Speciellt ungarna som jag önskade skulle bli nitade hela tiden. Därför överlag gillar jag inte barnskådespelare..
vonadel
2019-04-21
Nja, lite besviken på denna. Är snäll som ändå ger den medelbetyg. Är väl mest för att jag gillar genren, och att den hade potential, som de dock schabblar bort lite. 5/10
Grillo
2019-01-09
Efter Bird Box med välskrivna barnskådisar var det här en stor besvikelse. Barnen är som vanligt bara rekvisita för att försätta de vuxna i farliga situationer. Trist.
theFeber
2018-12-11
Riktigt spännande idé men med ett resultat som hade betydligt mer att önska. Slutet höjer dock upp betyget till en 3a.
Robkiller
2018-10-14
Riktigt risigt med kassa skådespelare
karlmats
2018-09-01
Netflix i ett nötskal, en ganska bra idé, ett hafsigt utförande. Här kändes det extra billigt, lite som att de inte ens orkat göra klart den i post production för att pengarna tog slut. Påminner lite om Skyline, även om den här var lite bättre, mest för att det åtminstone fanns en ganska bra idé i grunden. Michael Peña känns inte som lead actor och ungarna var bedrövliga. Många scener var också lite facepalm så även om jag gillar genren och ser fröet här så kommer det aldrig upp ur marken och 2an är ganska svag.
Rixn
2018-08-29
Stark 3:a, mest beroende på twisten, som i sig är värd en 5:a.
Jamesa
2018-08-20
Låg budget med platt fall. Märkligt tråkig film.
Supernaut
2018-08-18
Kändes som en kortfilm från YouTube tänjd till en långfilm. Varken idéer, förmåga eller budget räckte till verkar det som.
santiago
2018-08-11
Svag tvåa. Känns som det bitvis fanns bra idéer här men utförandet föll platt.