2.7

Extraction

En förhärdad legosoldat får tillfälle att rannsaka sig själv när han skickas till Bangladesh för att rädda en knarkbarons kidnappade son.

Originaltitel Extraction
Alternativ titel Out of the Fire
Regissör Sam Hargrave
Manus Joe Russo
Genre Drama, Action, Thriller, Äventyr
Skådespelare Chris Hemsworth, Rudhraksh Jaiswal, Randeep Hooda, David Harbour, Golshifteh Farahani, Manoj Bajpayee, Marc Donato, Derek Luke, Pankaj Tripathi, Mir Sarwar, Chris Jai Alex, Hays Wellford, Geetanjali Thapa, Prashant Narayanan, Priyanshu Painyuli, Shataf Figar, Patrick Newall, Rayna Campbell, Bhagwan Tiwari, Vonzell Carter, Nico Pimparé, Piyush Khati, Adam Bessa, Shivam Vichare

2020-05-22
Riktigt stabil netflixfilm med en jäkla massa pangpang. Blir lite tjatigt i längden men ändå en klart sevärd rulle och en Chris Hemsworth som är som gjord för action.
Bear
2020-05-04
Att det är en otrolig mängd "cannon dodder", relationen huvudkaraktärerna emellan och driv i filmen får mig att tänka på den gamla klassikern The Killer :)
Starkbröl
2020-05-03
Snygg, anmärkningsvärt välproducerad och väldigt mycket stabilt pangpang men ändå meningslös. Som ett dataspel där en ensam hjälte (eller ibland med medhjälpare) rör sig genom staden och slaktar allt som rör sig; en av de mer obehagliga delarna är hur många ansiktslösa (bokstavligen) "henchmen" som bara existerar för att skjutas ihjäl. Var de alla korrupta skurkar? Och för att vara maskerade specialstyrkor är de märkligt inkompetenta och lättdödade. Stabila skådespelarinsatser annars. Det som också kunde ha varit filmens verkliga styrka, hur relationen mellan Hemsworth och Jaiswal utvecklas, slarvas tyvärr i stort sett bort i orgien av pangpangslakt av maskerade motståndare. Det finns något mycket bättre här -- i den relationen och i David Harbours karaktär -- som hade varit mer värt att utforska och kunnat göra detta till en höjdarfilm. Trots detta är det totalt sett inte alls tokigt för att vara en Netflixfilm.
amam
2020-04-30
Själva actionfilmerna är ju helt klart bra och Chris Hemsworth är en sympatisk hjälte (eller anti-hjälte i det här fallet) men slutet drar ner som fan. Vad var det där för nåt egentligen.
ToddDowney
2020-04-27
För min del är detta de som mitt 12 åriga jag ville ha. En rå och brutal actionfilm. Spännande nagelbitare som sätter sig i halsen och vägrar släppa taget. Man blir aldrig uttråkad under de 2 timmarna och filmen går verkligen undan!
AdamB-film
2020-04-26
Ja det är ju häftigt att göra snygga actionsekvenser, men måste det vara på stereotypt och förutsägbart i övrigt? Det lyfter helt enkelt aldrig.
PeterTheW
2020-04-26
Stabil. Spännande och våldsam.