3.3

Extreme Private Eros

En extremt intim och självutlämnande dokumentärfilm. Efter att ha blivit dumpad av sin tjej, Miyuki, bestämde sig regissören Kazuo Hara för att göra en film om henne. Detta var, som han uttrycker det själv, "den enda möjligheten att vara med henne igen". Miyuki bor nu tillsammans med deras gemensamma son och en väninna i Okinawa. Hon har också blivit gravid med Paul, en svart marinkårssoldat, och lovar Kazuo att låta föda sitt barn framför kameran. En ömsesidig svartsjuka uppstår då Kazuo tar med sig sin nya flickvän, Sachiko, som även är producent för filmen. Det hela utvecklas till ett psykologiskt terrorkrig där den allt mer instabila och ensamma Miyuki hånar Kazuo för att vara värdelös i sängen, samtidigt som han får sin revansch genom att fullständigt frysa ut henne.

Originaltitel Gokushiteki erosu: Renka 1974
Alternativ titel Extreme Private Eros: Love Song 1974
Regissör Kazuo Hara
Genre 70-tal, Dokumentär

jeremy_jones
2011-11-11
Inte så extrem längre, och knappast lika svängig som filmtipsets beskrivning, men istället ett karaktärsdrivet personporträtt av en mycket stark och egen kvinna som det är svårt att inte bli lite förälskad i själv. Min favoritregissör när det kommer till dokumentärer än så länge.
foppa99
2009-06-18
oj va intressant
koldowsky
2008-08-25
sällan har jag skådat något så intimt. intimt, banbrytande, vågat och utelämnande på en och samma gång utan att någonsin snudda vid att kännas pretto eller sökt. det svart/vita ofokuset, det osynkade ljudet och det nakna berättandet ihop med den totala, råa ärligheten och de sällsynt självständiga karaktärerna gör att Kazuo Haras dokumentation riktigt smyger in under huden och naglar sig fast. utan att jag knappt märkt av det har filmen passerat och jag sitter mållös och hänförd. Haras blottning är genial.
MilkMonkey
2006-05-07
Jag är ju inte den som tältar för biljetter till självutlämnande dokumentärer. Men den är ju rätt intressant pga de viljestarka personerna & att 70-talets Japan var en intressant tid / plats. Sista halvtimmen är väl kanske mest för förlossningsintresserade.