3.4

Extremt högt och otroligt nära

En 9-årig amatöruppfinnare, smyckesdesigner, astrofysiker, tamburinspelare och pacifist söker över hela New York för att finna låset som matchar den nyckel han ärvt av sin far. Baserad på romanen "Extremely Loud and Incredibly Close" av Jonathan Safran Foer från år 2005.

Originaltitel Extremely Loud & Incredibly Close
Alternativ titel Extremely Loud and Incredibly Close
Regissör Stephen Daldry
Manus Eric Roth
Genre Drama, Äventyr, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Thomas Horn, Tom Hanks, Sandra Bullock, Max von Sydow, Zoe Caldwell, Viola Davis, John Goodman, Jeffrey Wright, Hazelle Goodman, Dennis Hearn, Stephen Henderson, Adrian Martinez
Betygsantal 2026

2018-03-07
Också en film som jag inte lyckat sett klar, men någon gång så...
2017-10-25
2016-07-23
Ganska udda handling men det är faktiskt bara en fördel. Max von Sydow briljerar och det är konstigt att han inte fick en Oscar för sin insats. Hanks och Bullock gör också väldigt bra ifrån sig.
idaho1981
2016-04-13
Rätt besviken. Boken är så otroligt mycket bättre. Delar av filmen är bra, men vissa är riktigt dåliga och går helt mot boken, plus att de har slängt in alldeles för mycket amerikanskt hollywoodsmör.
Rele
2016-03-17
Hanks är alltid duktig. Här har vi en film som inte passar mig. Jag ger en trea i alla fall.
abnormal
2016-02-03
Mysig film som fick mig att gråta flera gånger, men räcker inte hela vägen.
2015-09-13
Alltså, filmen är bitvis väldigt bra och fin men jag blir aldrig engagerad och ganska uttråkad i längden. Stark tvåa.
LefthandLuke
2015-06-29
störde mig på allt
XJR
2015-05-30
Nu har jag sett en tredjedel och är fortfarande förvånad över hur lite filmen fångar mitt intresse. Typiskt amerikanskt dravel om underlig son. Ja, det är en bra sammanfattning. Solklar etta.
Tatty
2015-05-15
Riktig bra film ända från början till slutet. Spännande och intressant. Lagom sorglig.