2.8

Eye in the Sky

Bo är ny på underrättelsetjänsten. Första uppdraget blir att följa ett antal misstänkta efter en juvelkupp och tillsammans med sina kollegor försöka ta dem på bar gärning vid nästa tillslag. Men jobbet kräver också total diskretion - vad som än händer får hon inte avslöja sin täckmantel.

Originaltitel Gun chung
Regissör Yau Nai-hoi
Manus Au Kin-yee
Genre 2000-tal, Kriminalare, Thriller
Skådespelare Simon Yam, Lam Suet, Tony Leung Ka-fai, Maggie Siu, Kate Tsui

Gigi1943
2015-01-05
Minns absolut ingenting av filmen, trots att jag kunde läsa här om handlingen, men jag hade skrivit en trea i mitt block, så den måste ha varit helt okej ...
dbergkamp
2014-04-17
Välgjort och bitvis spännande men filmen lyfter aldrig riktigt, dock klart sevärd.
Jocke_eriksson
2012-07-22
Underhållande och ganska bra film. Börjar uppskatta och se Hong Kong filmer allt mer.
Zebulonm
2010-04-02
ingen kanonrulle men helt okej att kolla in
anca20
2009-12-07
Filmen börjar starkt men sjunker i kvalite ju längre tiden går. Slutet var skrattretande dåligt. Hur som helst går den att se på en dålig måndag.

2009-05-18
Bra Hong Kong-action/thriller. Spännande men samtidigt kommer jag inte ifrån att det egentligen handlar om en sådan där film som nästan övergivit minnet så fort filmens slutat. Bra men inte minnesvärd.
knudwig
2009-05-01
Helt annan känsla, djup och upplägg än i motsvarande Hollywoodfilmer. Trevligt som omväxling.
Yubi
2009-04-10
En ganska lågmäld och långsam film, och ännu mer så med tanke på att det är en hongkong-film... Trots det tyckte jag den var ganska sevärd och tempot passade den ganska bra.
InzZzomnia
2008-02-12
Funkar som omväxling till Hollywood-rullar men nån jättehöjdare är det inte direkt. Riktigt usla skådespelarinsatser stundtals. Fast kanske bara är jag som inte riktigt förstått tjusningen med skådespel the HK-way ;)
yangbo
2007-07-19
en film som är bättre än väntat på många sätt, men samtidigt också svagare än väntat på andra ställen, lägger sig på en ok hk film som inte inger ett tyngre intryck.