2.2

Eye of the Tiger

Gary Busey spelar en fd Vietnamveteran som nyligen har släppts ut ifrån fängelset. Han beger sig tillbaka till staden i mellanvästern där han växte upp och han upptäcker att ett motorcykelgäng lever rövare i staden. De dödar hans fru och chockar hans dotter. Då bestämmer sig han för att utplåna dem.

Originaltitel Eye of the Tiger
Regissör Richard C Sarafian
Manus Michael Thomas Montgomery
Genre Drama, Action, 80-tal
Skådespelare Gary Busey, Yaphet Kotto, Bert Remsen, Seymour Cassel, William Smith, Denise Galik, Kimberlin Brown, Judith Barsi

Raimo_1985
2015-07-16
Helt otroligt vad det verkar ha funnits extra mycket slödder under 80-talet, särskilt i USA. Här är de i form av ett extra sadistiskt mc-gäng (på crosshojar, givetvis) och de är mer eller mindre militariserade. Gary Busey gör en utmärkt insats som vietnamveteranen/nyutsläppta fängelsekunden som är den enda som gör motstånd mot slöddersyndikatet då den lokala sheriffen är korrupt och resten av invånarna är skrämda till tystnad. Kanske ett välbekant upplägg (vad säger du???) men detta är riktigt bra. En svag fyra till denna väldigt amerikanska svulstiga actionfest. Plus för häftig pickis, extremt snygga actionscener, finurligheter och Tony Montana-lookaliken. Haha!
2013-04-23
Busey funkar över förväntan som antihjälte i den här skönt hjärndöda historian. Klassiskt upplägg med elakt mc-gäng som tagit över staden. Smith´s ledare är så ond som man bara kan bli. Schyssta bilstunts och den sedvanliga 80-talsarsenalen av tuffa vapen. Man kan undra om Busey kunnat bli nåt annat om han inte pundat bort sin karriär.
Dctrine
2012-03-14
Kanske inte riktigt lika bra som man minns den, men ändå härlig 80tals action med Gary Busey väl värd att se/se om...
dudson
2010-03-28
Ja vilken härligt Korkad film...Enda Coola i filmen är elakingen William Smith...Filmen känns skapligt seg på sina ställen..Men upplägget funkar Reko ändå! Vietnam-veteran som blir trackad..Men som Hämnd film Får den Godkännt....

2010-01-01
En 2a är ju inte dåligt för Gary Busey, :)
karlmats
2009-12-05
En typisk b-rulle från 80-talet där man får precis det man förväntar sig men inte mycket mer. Gary Busey är ju alltid härligt cp och underhåller som vanligt. Storyn är inget speciellt och man är passivt halvintresserad större delen av filmen, jag har överlag rätt svårt för MC-gäng, de är ju rätt fåniga när allt kommer omkring. Kul att se Kotto igen, här har han faktiskt två olika nyanser av brunt, en i det omedelbara ansiktet och en för resten av kroppen, nästan så man undrar om han målat sig i fejset men det verkar ju inte klokt. Andra uppiggande smådetaljer är pungsparken på slutet, Buseys säljning av den, samt en dynamit i röven-scen som ser rätt obehaglig ut. I övrigt får man roa sig med Buseys hästansikte för resten var inte speciellt mycket att ha, speciellt sheriffen är överdrivet störig och förtar lite av stämningen. En rätt stark 2a ändå då det helt klart finns ett visst underhållningsvärde här.
Kurganen
2008-09-21
Jag måste ge den 3 eftersom den är så underbart korkad. Det är liksom ingen bra film, det kan jag inte säga, men den är dåligt bra. Allt är för mycket. Oh, den är skön.
sfrank
2007-07-24
Bumbi78, den finns för import om man inte är kinkig med undertexter. Under hundringen på amazon.
crazybike
2007-07-02
Den är helt underbar men det är många år sen jag såg den nu skulle vilja ha tag i den.
2007-05-23
Hård action som verkar bortglömd. Bör få en dvd release snarast.