3.3

Eyes of Fire

En skara nybyggare flyr ut i vildmarken sen de blivit anklagade för brott mot gud. De beslutar sig för att starta ett nytt samhälle i vildmarken men en häxa och osaliga själar gör livet svårt för dem.

Originaltitel Eyes of Fire
Alternativ titel Cry Blue Sky
Regissör Avery Crounse
Manus Avery Crounse
Genre 80-tal, Skräck, Western
Skådespelare Dennis Lipscomb, Guy Boyd, Rebecca Stanley, Sally Klein, Karlene Crockett, Fran Ryan, Rob Paulsen, Kerry Sherman, Caitlin Baldwin

2024-03-23
I en tid fullproppad av slashers gjordes alltså den här? Skräck på folksaga med mycket bra effekter för tiden. Rätt suggestiv atmosfär från start och inget ont i det, men de hade vunnit på att inte elda på så förbaskat stundtals. Som att allt skulle visas upp så fort som möjligt.
Raimo_1985
2015-07-01
Ganska bra och ganska äckligt och snyggt gjord!
kungkalas
2014-11-03
På många sätt riktigt bra, specialeffekterna är riktigt grymma och rätt obehagliga, men jätteunderligt tempo och skum klippning. Det ger visserligen en särskild stämning, men inte särskilt skrämsel-effektivt.
DiamondWillie
2005-10-24
Skum film. Känns lite som en föregångare till Blairwitch tematiskt. Känns som den hade kunnat vara betydligt bättre. Periodvis lite obehaglig i andra scener skrattretande. Men sevärd är den.