2.5

Facing the Giants

Berättelsen om Grant Taylor, en tränare som aldrig lyckats föra sina Shiloh Eagles till vinst. Efter denna 6 år långa förlustsvit toppas den av att hans bästa spelare ska byta skola, en grupp fäder håller hemliga möten om att sparka honom från tränarjobbet. Dessutom verkar han och hans fru inte kunna få barn.

Originaltitel Facing the Giants
Regissör Alex Kendrick
Manus Alex Kendrick, Stephen Kendrick
Genre 2000-tal, Drama
Skådespelare James Blackwell, Bailey Cave, Shannen Fields, Tracy Goode, Alex Kendrick, Erin Bethea

booby
2015-05-08
Ännu en film från de amerikanska kristna fronten. Lite väl mycket tvångsmatning men bra känsla av kontentan.
chocolat_1
2014-03-02
Amerikanskt och religiöst dravel. Men den får en 2 för sporten annars hade det blivit 1a
spielmitmir
2013-01-20
Nej men snälla... Jag är GIFT med en präst, men det här blev bara för mycket - even for me! Trovärdighet = 0. Hyfsade skådisar dock, men hela filmen har något slags frikyrkligt frälsningsskimmer över sig som man bara inte orkar med. Första gången jag _på riktigt_ tagit fram en skämskudde. Slutet är rätt gulligt, vilket ger den en 2:a till sist.
Supernessie
2012-12-05
Bland det samsta jag har satt. Kristen propagandafilm, mycket skralt manus. usch
EliasN
2010-03-27
Lite B och lite drygt amerikansk, men annars riktigt bra. :)
Neverletgo
2010-03-07
Tyvärr är den här filmen alldeles för amerikansk och seg för att vara bra. Dessutom är handlingen rätt konstig, helt plötsligt tror alla på Gud typ.
BoffBoff
2010-03-03
Är man kristen är den okej, bara man inte tar den som att "tro på Gud så blir allt bra". Alla lärjungarna förutom en dog ju faktiskt som martyrer..
danneman84
2009-10-30
Tror du på Gud som jag? Ja då gillar du nog den här filmen, annars får man nog problem med den. Men som sagt, jag tycker den var trevlig.
ziferN
2009-07-16
Helt ok fotbolls film.
tpb
2009-06-29
Ren skit, indoktrinering? :) usch.