Fågel, mördare eller mittemellan

Brewster är en intelligent pojke som har en dröm i livet: att få flyga.

Originaltitel Brewster McCloud
Regissör Robert Altman
Manus Doran William Cannon
Genre Komedi, Fantasy, 70-tal
Skådespelare Bud Cort, Sally Kellerman, Michael Murphy, William Windom, Shelley Duvall, Rene Auberjonois, Stacy Keach, John Schuck, Corey Fischer, Bert Remsen

2016-05-15
Altman goes Godard? Fullkomligt vrickad film, men otroligt säregen och speciell. Väldigt rolig på många sätt i all sin galenskap med tonvis med roliga detaljer. Storyn kanske inte går ihop hela vägen, men det är ändå en mycket sevärd film som lätt utklassar Altmans föregående succé M*A*S*H*.
AlbinWesley
2014-04-02
Skrattade massor ett par gånger. Mestadels roligt, snyggt och allmänt bra. Bud Cort <3 osv. Men det faller inte riktigt på plats. Det känns som att det finns någon fin symbolik som borde lyfta filmen men jag orkar inte leta efter den. Spretigt, udda och konstigt, men bra. Helt enkelt.
precineadd
2013-03-08
enskilda begåvade stunder, mycket otillfredsställande helhet
Sokkan
2009-12-28
Varför ger den här filmen mig okristliga tankar om Shelley Duvall? Bisarrt. Bra hur som helst.
KimEkberg
2009-11-16
jag trodde på förhand att det här skulle bli världens bästa film, men det visade sig inte kunna vara mer fel. Den här var tråkig och fånig och fjamsig, även om det finns vissa halvlyckade element. konstigt egentligen eftersom det är så många sköna snubbar som är med och gör sin grej. court, murphy och phillips gör sina delar fint, men gen gamle mannen som håller i rodret gör det inte tillräckligt bra. istället blir det bara pankis.
TobiasRydén
2008-10-28
Högst originell men ojämn komedi av Altman. Helt OK, men inget måste.
kennert
2006-09-11
Nog var den skruvad alltid,försökte hitta någon röd tråd men konstaterar att någon sådan fanns inte.
Labbas
2006-09-07
knasigt skön
Ramby
2006-01-08
Går ibland på TCM och jag har sett små nuttar av den..Lite trevliga biljakter finns i den i alla fall..
St_affan
2004-04-07
Härligt skruvad film som inte liknar någon annan mordhistoria. Skådespelet kanske inte är på topp på alla håll men på nåt sätt funkar det in i filmens härligt skruvade story och stämning. Slutet är fenomenalt schysst med alla presentationer.