2.3

Fakiren från Bilbao

När två barn flyttar in i ett gammalt hus med sin mor finner de ett magiskt mysterium som involverar en livlig ande och en speciell diamant.

Originaltitel Fakiren fra Bilbao
Alternativ titel The Fakir
Regissör Peter Flinth
Manus Mette Heeno
Genre Familjefilm, Äventyr, 2000-tal
Skådespelare Sidse Babett Knudsen, Fares Fares, Moritz Bleibtreu, Peter Gantzler, Julie Zangenberg, Aksel Leth, Ole Thestrup, Lisa Nilsson (I)

Gigi1943
2014-02-05
Enda anledningen till att jag tog upp denna film var att Fares Fares skulle vara med, men jag borde ha läst på lite bättre för då skulle jag inte ha slösat en halvtimme för sån här skit. Var det en komedi, eller en science ficrion eller en barnfilm? Jag kan inte bedöma det. Dessutom blev jag nu - när jag är inne här - medveten om att Sidse Babett K är med ...??? Vilken roll spelade hon? Såg henne inte. Hennes gillar jag efter Borgen men hon ser verkligen annorlunda ut i andra filmer, denna tjusiga tjej ser mer ut som ett skrap av B-skådisar i de komiska roller hon spelar. Var det hon som spelade den blonda mamman??? Jag ver inte.
Xenox
2012-07-05
Kanske funkar för barn.
Arensberg
2007-08-05
ja ganska kul iallafall, pheta skådisnamn, julie zangenberg är också helt på!
Nemralis
2005-11-23
Finns nu i svensk DVD-utgåva! Ska bli intressant att se framför allt Bleibtreu i denna blandning aktörer.