2.7

Fallet G

Van Veeterens enda olösta fall kommer upp till ytan igen när dottern till en privatdetektiv kommer och besöker honom. En våldsam hustrumördare som försvann under jord för flera år sedan verkar nu ha dykt upp med nytt namn och är inblandad i ett nytt mord. Van Veeteren har såväl professionella som personliga skäl att sätta fast honom.

Originaltitel Fallet G
Alternativ titel Van Veeteren - Fallet G
Regissör Rickard Petrelius
Manus Björn Carlström, Stefan Thunberg
Genre Drama, Kriminalare, Mysterium, 2000-tal
Skådespelare Sven Wollter, Eva Rexed, Thomas Hanzon, Dag Malmberg, Nadja Weiss, Chatarina Larsson, Josef Säterhagen, Ulf Friberg, Frida Westerdahl

Nalleman
2020-12-31
Jag tycker faktiskt inte denna är så dum. Bland de bättre i serien. En trea får det bli.
2014-11-23
Den sista filmen i serien vilket överraskande visade sig vara en besvikelse i jämförelse med de övriga filmerna här. Här får Sven Wollter alldelse för mycket utrymme från att mest varit en birollsfigur tidigare. Wollter är inte samma kraftfulla skådis han en gång var. Godkänt ska den ändå ha då den fungerar men inte som man hade hoppats. 2+
Werim
2014-03-29
Inte speciellt bra. Helt okej rulle att slökolla på.
ClintanTheKing
2014-02-23
Ingen av dessa sex filmer når upp till samma nivå som "original-rullarna" men Fallet G är en bra avslutning på Van Veeteren-resan. Wollter har stort utrymme som han bör i denna film.
Murvel48
2013-03-09
Tänk att det alltid är så mycket snö i Holland. Och att bilarna har svenska registreringsskyltar. Och att poliserna har svenska uniformer... På gränsen till etta!
Xenox
2012-07-17
Okej avslut på serien, inget märkvärdigt dock.
Anden2010
2010-07-26
Van veetern serien e så jäkla överskattad. Lååååångt ifrån lika bra som beck,wallander. Värdelöst.
linnea_18
2010-07-26
Dålig dialog, dåligt skådespeleri. Tänka sig.
PeterTheW
2009-05-09
Wollter bär upp. Jag är trött på svenska kriminalare, men det var allt lite småmysigt.
yrkeschaufföre
2009-05-07
Ok men inte mer! jag hade gjort slutet annorlunda om jag haft chansen!