2.8

Fallet Henry

Henry är en framgångsrik men hänsynslös advokat som av en slump blir skjuten av en rånare. När han vaknar upp ur medvetslösheten har han stora minnesluckor och är helt förändrad.

Originaltitel Regarding Henry
Regissör Mike Nichols
Manus JJ Abrams
Genre Romantik, Drama, 90-tal
Skådespelare Harrison Ford, Annette Bening, Bill Nunn, Rebecca Miller, Bruce Altman, Elizabeth Wilson, Donald Moffat, James Rebhorn, Robin Bartlett, Peter Appel

2018-03-19
Inte så tokig alls!!
2017-10-26
jonassjohnson
2016-02-17
Simple mankind.
2014-12-30
Fina rolltolkningar i en film som fungerar helt okej. Filmen hade dock tjänat på att inte varit så mycket Hollywood, alltså tillrättalagd för att passa publiken.
Dutch
2014-11-28
Börjar lovande och man hoppades att det skulle bli en kul nystart för advokatsvinet, men det blev en riktigt tråkig resa.
Tatty
2014-01-28
Riktig bra film och Harrison Ford spelar rollen jävligt bra. Gillar hur han förändras efter olyckan. Härlig och stark film.
2012-01-28
Jag gillar Harrison Ford, men detta är inte Indiana Jones precis. Just Ford känns aningens felplacerad här även om historian runt honom heller inte känns helt realistisk. Men det här dramat är bra och de andra skådisarna med dottern i fokus är mycket bra.
mammene
2011-11-14
En mycket intressant ide det här, hur mycket miljön spelar roll, som dock hade kunnnat göras bättre. För lite taffligt kändes det och en tafflig Ford är man inte precis van att se och det var lite kul. En småtrevlig film som med nöd och näppe var värd en trea.
StureStenhög
2011-11-11
En intressant idé, men en väldigt banal film. Att ett rikt advokatsvin får lära sig att bli en bra människa är en väldigt tröttsam och klichéartad moralkaka, och här är den dessutom väldigt övertydlig. Filmen tar också den mest förutsägbara, enkla och politiskt korrekta väg man kan tänka sig. Humorn är t.ex. väldigt fantasilös. Trots detta så kan jag inte säga att detta är en total katastrof, Ford fungerar bra i huvudrollen, och lite småtrevlig underhållning är det ändå. Fantasilösheten till trots, så blir det också lite kul på sina ställen. Men jag kan nog inte tänka mig att det går att göra en mer ointressant version av den här idén än vad man har gjort här, och man har ju faktiskt sett Klåddan gå igenom liknande processer i ett par filmer, då med större underhållningsvärde som resultat, så det kan inte gärna bli nåt annat än en tvåa
AddeColciago
2011-09-09
Typiskt carpe diem-drama. Väldigt överdriven i både utförande och sentimentaliter, vilket ändå fungerar helt okej.