Fallet O'Hara

En distriktsdomares dryckesvanor tvingar honom till tidig pension. Efter det att han klarat av att sluta dricka bestämmer han sig för att starta sin karriär igen genom att försvara sonen till en god vän som är anklagad för mord.

Originaltitel The People Against O'Hara
Regissör John Sturges
Manus John Monks Jr, Eleazar Lipsky
Genre Kriminalare, Drama, Film-Noir, 50-tal
Skådespelare Pat O'Brien, Spencer Tracy, Diana Lynn, Charles Bronson, John Hodiak, Eduardo Ciannelli, James Arness, Yvette Duguay, Jay C Flippen, William Campbell, Richard Anderson, Arthur Shields, Louise Lorimer, Ann Doran

2012-04-03
Bra skådespelare och en del bra scener med skön noir-stämning, men innehållsmässigt räcker filmen inte till. Uppbyggnaden är okej, men ju längre filmen går desto mer känner jag att varken storyn eller karaktärerna är värda att engagera sig i. Filmens värde ligger framför allt i scenerna med den sliskige William Campbell, och det är ju också kul att se Charles Bronson i en utav sina allra tidigaste roller, det är knappt man hinner känna gen honom, men när han surnar till mot Tracys karaktär så är han onekligen sig lik. Filmen bjuder dessutom på ett utav filmhistoriens sämsta försök till en skandinavisk brytning. En stark tvåa, men filmen hade behövt vara mer genomarbetad för ett högre betyg
Bomkia
2007-07-14
Välgjort drama med bra skådespelare. Särskilt Tracy är som vanligt riktig bra. 3++
Bredman
2007-07-14
Spencer Tracy är mycket bra i den här filmen. Filmen dock för gammal för att få en femma