2.3

Fallet Paragon

Skatterevisor Kruse för en ensam kamp mot ett välkänt internationellt bolag. Motarbetad av alla tvingas han ta till olagliga metoder för att komma åt den information han behöver. Spåret han följer leder långt österut, och på vägen dit kommer han att äventyra mycket mer än bara sitt arbete. När han väl börjar skrapa på de välputsade fasaderna kommer det fram mer smuts än vad han kunnat ana.

Originaltitel Fallet Paragon
Regissör Pelle Seth
Manus Thomas Borgström, Lars Bill Lundholm
Genre Drama, Mini-serie, Thriller, 90-tal
Skådespelare Samuel Fröler, Philip Zandén, Cecilia Walton, Mathias Johansson, Karin Hagås, Gösta Bredefeldt, Per Myrberg, Sten Johan Hedman, Anneli Martini, Pia Oscarsson, Thomas Roos, Mats Bergman, Charlie Elvegård, Berit Carlberg, Heinz Hopf, Claes Ljungmark

KyLLo
2019-03-31
Går att se, men är väldigt förenklad och konstruerad för en vuxen publik. Brukar inte gilla Fröler som skådis, men det här är ändå en av hans mer lyckade roller och jag gillar även hans stil här med lite skägg och brillor. Men knappast ett typiskt utseende på en arbetare vid Skatteverket.
FabianBom
2017-10-16
helt ok spännings drama serie
AlbinWesley
2015-08-16
Emellanåt är det lite bra och lite spännande, men i slutändan är det ändå en deckare om en man på skatteverket. Väldigt svenskt vardaglig och således ganska ospektakulärt. Lite tveksam bild av Estland också kanske.