2.6

The Diplomat

Den brittiske diplomaten Ian Porter blir anhållen efter att ha försökt smuggla in 20 kilo heroin till Storbritannien. Kommissarie Julie Hales på Scotland Yard blir den som får fallet och hon börjar titta på kopplingen mellan Ian och den ryska maffian. När hon upptäcker att Porter är hemlig agent på underättelsetjänsten MI6 bryter helvetet lös. Porter blir tvungen att byta identitet och förflyttas till Sydney med sin fru. Allt för att han ska kunna genomföra sitt uppdrag, att stoppa terrorister från att komma över världens minsta atombomb.

Originaltitel False Witness
Regissör Peter Andrikidis
Manus Ronan Glennane, Nell Greenwood, Greg Haddrick
Genre Action, Thriller, Mysterium, Kriminalare, Mini-serie, 2000-tal
Skådespelare Dougray Scott, Rachael Blake, Richard Roxburgh, Jeremy Lindsay Taylor, Claire Forlani, Don Hany, Elan Zavelsky, Jonny Pasvolsky

need_sleep
2013-05-12
Alltså 177 min... Det känns som en TV-serie som klippts ihop till en mega-lång film. Den är åt skogen för lång och alldeles för seg, för många flashbacks, för mycket fullkomligt ologiskt agerande av de inblandade... Nä, de skulle klippt bort 80 minuter och låtit någon med logiskt tänkande gått igenom manuset innan de började så hade den kanske blivit bra, men... då hade inte så mycket återstått. En svag 2:a och slöseri med tiden.
Borrman
2010-08-25
Njaaeej?
sawa
2010-08-11
Lyckas inte hålla spänningen uppe, lite väl otrolig story. Hade grabben gått i terapi kunde man kanske sluppit en massa omotiverade och störande flash-backs?
tvamvarg
2010-08-09
Blek. Billig klippning (framför allt jobbiga flashbacks, standard 1A)
Rele
2010-08-09
Här har vi en "inte så bra" film. Jag ger en tvåa.
jingoo
2010-02-14
Kändes som en helt ok TV-film men inte mer än så.