2.8

Fångade i djupet

Några kilometer utanför New London i USA kommer ubåten "Neptune" upp till ytan. Vädret är dåligt och innan någon hinner reagera krockar den med ett radarlöst norskt skepp. "Neptune" sjunker snabbt till ca 400 meters djup - och landar på kanten till en undervattenskrater. Om ubåten glider över kanten är katastrofen ett faktum.

Originaltitel Gray Lady Down
Regissör David Greene
Manus David Lavallee, Howard Sackler, James Whittaker, Frank P Rosenberg
Genre Drama, Thriller, 70-tal
Skådespelare Ned Beatty, Charlton Heston, David Carradine, Stacy Keach, Ronny Cox, Stephen McHattie, Dorian Harewood, Rosemary Forsyth, Hilly Hicks, Charles Cioffi, William Jordan, Jack Rader, Antony Ponzini, Michael O'Keefe, Charles Robinson, Christopher Reeve

2013-08-09
Stabilt hantverk som alltid när det gjordes katastroffilm på 70-talet. Även om mycket kändes pinsamt daterat går den utmärkt att se även idag.
Grillo
2013-05-08
Bra stjärnspäckad u-båtsfilm med 70-talskänsla. Skönt att se den här typen av filmer utan alla dramatiska stråkar som man alltid måste ha med nuförtiden...
MrsSchnieder
2011-07-06
Ganska bra.
produr
2010-03-13
Har inte Christopher"stålmannen"Reeve en liten roll i den här filmen har jag för mig
Djason
2009-10-07
Klart sevärd. Ha gått om yta när du ser den här. Charlton Heston är king.
Bomkia
2006-07-04
Lite seg, men en sån där närvarokänsla och verklighetstrogenhet som bara gamla 70-talsfilmer kan ha.
Asterope
2005-04-21
Klaustrofobisk skräck, effektfullt! Desto tamare skådespelarinsatser. Ändå sevärd!