Fanny Hill

Unga, vackra och oskyldiga Fanny Hill har förlorat sina föräldrar och måste hitta sin egen väg i livet mitt i det farofyllda och turbulenta 1700-talets London. Hon hittar snabbt en plats som städerska men det visars sig att hennes arbetsgivare har större planer för henne än så.

Originaltitel Fanny Hill
Alternativ titel Fanny Hill: Memoirs of a Woman of Pleasure
Regissör Russ Meyer
Manus Robert Hill
Genre Komedi, 60-tal
Skådespelare Letícia Román, Miriam Hopkins, Ulli Lommel, Chris Howland, Helmut Weiss, Alexander D'Arcy, Karin Evans, Christiane Schmidtmer, Hilde Sessak, Walter Giller, Veronica Ericson, Heidi Hansen, Rena Horten, Susanne Hsiao, Britt Lindberg

2015-06-18
Vad händer när den erotiska klassikern Fanny Hill hamnar i Russ Meyers händer? Jo, det blir ett romantiskt kostymdrama med farsinslag. Ingen berättarröst, inga överdimensionerade tuttar, nästan ingen hud överhuvudtaget. Definitivt det mest annorlunda han någonsin gjort. Och min gissning är att budgeten till denna film skulle täcka resten av hans totala katalog. Vi snackar alltså minst fyrsiffrigt. (4/15)
HerrArne
2012-06-04
Ytterst oskyldig men trivsam. Såg den dubbad till tyska.