2.8

Fantasia 2000

1940 samlade Walt Disney sina bästa animatörer för att skapa något ingen tidigare skådat: Fantasia. Tecknad film möter klassisk musik. 60 år senare, och efter 9 års arbete, kom uppföljaren Fantasia 2000.

Originaltitel Fantasia/2000
Regissör Eric Goldberg, Francis Glebas
Manus Carl Fallberg, Joe Grant, Perce Pearce, Irene Mecchi, Joe Ranft, David Reynolds, Elena Driskill, Oliver Thomas
Genre Familjefilm, Musikal, Animerad, 90-tal
Skådespelare Steve Martin, Bette Midler, Angela Lansbury, James Earl Jones, Penn Jillette, Teller

2017-10-11
Tyckte inte denna heller var så bra,,,,
supermancover
2016-08-25
Det enda positiva med denna filmen var att den, efter 75 minuter, tog slut.
2016-08-24
Kortare än första iaf...
Zeds2003
2015-02-17
Bättre än väntat! Inslagen är bättre än Fantasia till innehåll, men inte lika välgjorda som den första. Sista filmen var bäst tyckte jag!
karlmats
2014-04-21
Gillar egentligen idén att flumma ut till klassisk musik, fast jag gör det nog helst på egen hand med ögonen stängda. Här tenderar min egen fantasi att sväva iväg lite grann och jag kan inte fullt ut njuta av animationerna. Kommer inte ihåg så mycket av originalet men det var väl samma princip där. Får bli en stabil 2a, vet inte hur det skulle behöva se ut för att ett högre betyg skulle bli påtänkt, antagligen nåt som väcker mer känslor än bara fina fluffiga animationer, de har jag gott om i skallen redan.
Hypostas
2013-11-13
Härlig musik; många av mina favoritstycken. Inte lika bra som första filmen, men betyget räcker precis till en svag fyra.
DrJW
2013-09-12
Långt ifrån den första filmen som är en mästerverk. Jazz-delen och den sista delen var de bästa delarna i den här filmen, dess tecknade stil och musik passade varandra så bra, men inte de andra dock. Den med Kalle Anka och Noah´s Ark fick mig att skratta, men musiken kändes bara fel i den.
Golge
2013-02-24
extremt ostigt pretentiöst.
Cramped
2011-09-08
Fint och vackert på alla sätt och vis, men blir aningen tråkigt i längden.
Silvanesti
2011-08-24
Ganska kassa presentationer, men annars är denna film lysande. Hela tanken att skapa filmen till den redan existerande musiken istället för att anpassa musiken till filmen är jätteintressant och många av dessa filmstycken är underbara. The Firebird Suite är otroligt vackert gjord, flamingosarna i The Carnival of the Animals lockar till skratt och hela teckningssättet och historien i Rhapsody in Blue lockar är underbart.