3.8

Den fantastiska räven

Arga bönder, trötta på att behöva dela med sig av sina grödor till en räv, försöker göra sig av med sin motståndare och hans familj. Baserad på en roman av Roald Dahl.

Originaltitel Fantastic Mr. Fox
Regissör Wes Anderson
Manus Wes Anderson, Noah Baumbach
Genre Komedi, Animerad, Familjefilm, Äventyr, 2000-tal
Skådespelare George Clooney (röst), Meryl Streep (röst), Jason Schwartzman (röst), Bill Murray (röst), Wallace Wolodarsky (röst), Eric Chase Anderson (röst), Michael Gambon (röst), Willem Dafoe (röst), Owen Wilson (röst)

Skapad 2019-12-20 av Kryxor
Wes Anderson – en auteur av rang med ett sinne för små, sublimt goda pärlor till detaljer som alla tillsammans utgör och skapar en helhet och upplevelse utöver det vanliga för denna sorts komis...   Läs mer »

2019-02-08
Ingen WOW-upplevelse precis men funkar att se på..
sawa
2018-09-16
Ganska tramsig. Animeringar och så helt OK, men vad ad är egentligen poängen med historien?
2017-10-18
Grillo
2017-09-28
Allt är grymt utom storyn... Tyvärr drar den ner så mycket att betyget sänks.
Hanness
2017-09-16
Haha underbar film med otroliga röster!
Johan2006
2017-07-20
Snygg, jag rekommenderar den. Men storyn (det är Roald Dahls fel inte Andersons - jag vet, det är som att svära i kyrkan) är inte tillräckligt bra.
ulpe01
2016-12-28
Vet inte varför jag inte sett den här förut, för det är riktigt bra gjort. Känns verkligen som en Wes Anderson-film och på ett bra sätt. Rösterna är så bra att man nästan glömmer bort att det inte är live action.
Mat1az
2016-04-30
Inte min favorit bland Andersons filmer. Snygga animeringar och stunder av briljans. Svag fyra.
therion82
2016-04-20
Härlig film, smarta dialoger.
abnormal
2015-12-26
Supermys och rolig! Wes Andersson levererar igen.