3.2

Fantastiska vidunder och var man hittar dem

Berättelsen följer Newt Scamander, trollkarlsvärldens främste magizoolog, vars jakt på magiska varelser tar honom till New York.

Originaltitel Fantastic Beasts and Where to Find Them
Regissör David Yates
Manus JK Rowling
Genre Familjefilm, Äventyr, Fantasy, 2010-tal
Skådespelare Eddie Redmayne, Katherine Waterston, Dan Fogler, Alison Sudol, Colin Farrell, Carmen Ejogo, Ezra Miller, Samantha Morton, Ron Perlman, Jon Voight, Jenn Murray, Johnny Depp, Zoë Kravitz, Gemma Chan, Ronan Raftery, Faith Wood-Blagrove, Josh Cowdery
Filmnummer 120329

dudson
2019-10-05
Sanslöst läcker och snygg film. Har man bara tålamodet så är det bara att plöja. För långdragen är den då allt.
Noseman2005
2019-08-11
Är man inte särskilt intresserad av Harry Potter-världen blir det är inte särskilt intressant. (3/10)
Zhatan
2019-06-26
Gillar inte Eddie Redmayne så det blir lite svårtittat. I övrigt lite tramsig men den går att se om man har tråkigt.
Robkiller
2018-12-29
Troligtvis mer inriktad på den yngre publiken, men trots en bristande handling är det här rätt så underhållande...
Rehn108
2018-12-22
Filmen är som helhet helt okej underhållning. Emellanåt får tittaren lugna stunder att bara njuta av den mysiga HP-världen. Ibland lockar filmen till stora skratt. Men många och långa stunder pågår ett fartfyllt fyrverkeri av trollformler och förstörda husfasader, vilket tyvärr inte engagerar mig särskilt mycket.
#54
2018-11-30
Harmlös.
zallaxx
2018-08-22
Love it. Alla andra kan ju sluta se film.
Supernaut
2018-08-19
En aningslös man klantar sig och är ett allmänt as. Kvinnor får städa upp efter honom. Tråkig och dålig.
Starkbröl
2018-07-16
Enormt lång och dito långtråkig. Ibland bra sagofeeling men oftare fastnar man i långa trista dialoger. CGI som är sisådär.
Jensa4444
2018-07-01
Älskar den. Älskar huvudrollskaraktären och världslingen o deras blivade flickvänner.