3.1

Far from the Madding Crowd

I det viktorianska England ärver en ung, självständig och vacker kvinna vid namn Bathsheba Everdene en lantfastighet. Hon uppvaktas av tre väldigt olika män.

Originaltitel Far from the Madding Crowd
Regissör Thomas Vinterberg
Manus David Nicholls
Genre 2010-tal, Drama
Skådespelare Carey Mulligan, Matthias Schoenaerts, Michael Sheen, Tom Sturridge, Juno Temple, Jessica Barden, Bradley Hall, Sam Phillips, Jody Halse, Tilly Vosburgh, Hilton McRae, Harry Peacock

Skapad 2019-12-04 av Albion1
Med sina idylliska beskrivningar av landsbygden i Dorset, är Thomas Hardy en mycket brittisk författare och ännu en gång, efter Polanskis Tess, har vi en annan icke-britt, dansken Thomas Vinterber...   Läs mer »

LillaBlåaMus
2018-10-23
Oklara intentioner och inkonsekvent beteende gör handlingen intressant.
okidoki
2018-08-15
Schoenaerts räddar detta melodrama.
abnormal
2018-02-05
Huvudkaraktären är oklar och inkonsekvent, vilket gör det svårt att köpa handlingen i filmen. Fint kostymdrama, men tyvärr inte särskilt sevärt.
SatyreX
2017-12-21
Jag såg denna endast för att en av mina absoluta favorit-skådespelare: Matthias Schoenaerts. Jag gillar viss sorts drama, men inte som denna. "Far from the Madding Crowd" var otroligt löjlig till och från och inte speciellt dramatisk. Men i det stora hela är den underhållande. Total fullträff när det gäller skådespelare. :)
Boondock_saint
2017-11-13
Jag förstår inte vad Thomas Vinterberg hade här att göra, varför gör man en så slätstruken film efter t ex Festen och Jakten? Mina främsta problem är att Bethsheba saknar personlighet under första halvan av filmen och då man inte får något perspektiv av hur lång tid som går så är det omöjligt att förstå varför allt går så fort.
idaho1981
2017-09-15
Rätt besviken, hade höga förväntningar, men det här var ganska slätstruket. Folk blev kära på två sekunder och karaktärerna blev väldigt otydliga eller ointressanta. Ok skådespel men hade väntat mig lite mer med de skådisarna. Det bästa är helt klart fotot, grymt vackert. Svag trea
Keguri
2017-03-24
Jättekonstig klippning... Folk dök plötsligt upp där de inte varit tidigare, de gick ut genom samma dörr tre gånger, random scener dök plötsligt upp... Det förstörde väldigt väldigt mycket. Så förvirrad.
Christofer
2016-09-01
Fin på sitt sätt, men dramatiken föll mig inte riktigt i smaken. Har svårt att förstå vissa val och skiljevägar i handlingen, dvs att göra det så \\'svårt\\' för sig. Typ. Nåt i den stilen.
fridenpaden
2016-08-24
Lyckades aldrig läsa klart boken (på helt omöjlig engelska) men älskar sådana häringa filmatiseringar. Handlingen har sina brister men filmatiseringen är underbar. Mulligan och Sheen är stora favoriter.
haajen
2016-05-31
Har inte läst förlagan så kan inte avgöra om det här är en bra adaption eller inte men som film är den mycket underhållande och galet vacker. Att kemin mellan Mulligan och Schoenaerts (sjukt het!) är väldigt bra gör inte det hela sämre.