3.2

Farinelli - Kastratsångaren

För några hundra år sedan kastrerades skönsjungande gossebarn för att de skulle behålla sina höga röster livet ut. Farinelli, född Carlo Broschi, var en av de stora kastratsångarna.

Originaltitel Farinelli
Regissör Gerard Corbiau
Manus Marcel Beaulieu, Andrée Corbiau, Gérard Corbiau
Genre Musikal, Drama, 90-tal
Skådespelare Stefano Dionisi, Enrico Lo Verso, Elsa Zylberstein, Jeroen Krabbé, Caroline Cellier, Renaud du Peloux de Saint Romain, Omero Antonutti, Marianne Basler, Pier Paolo Capponi, Graham Valentine, Jacques Boudet

Skapad 2019-12-22 av nisseman
Filmen om barockens berömda kastratsångare Carlo Broschi, vars artistnamn var Farinelli, är gjord i sann barockanda. Här finns prålighet, ytlig finess, melodrama och sexuella utsvävningar så de...   Läs mer »

Östpackarn
2015-12-27
Pretentiösa dramatiska känsloutspel när de är som allra bäst! Helt fantastik film.
Paddyeahh
2011-08-08
Farinelli.
lembas
2009-10-09
fantastiskt vackert och bländande sorgligt. en äkta kostym film med musiken i fokus.
Razzel
2008-08-31
Nja - det känns som ett fantastiskt människoöde här slarvas bort en aning.
marcusn
2007-10-23
mycket bra film, blev hänförd i början. jag såg den på tv 1996 ungefär och har sedan dess inte kunna glömma den. särskilt alla brösten kommer jag ihåg! såg om den för inte så länge sedan. mycket bra musik
henrikkraus
2007-10-04
för en gångs skull en film där den dumma klyschan stämmer: endast för vänner av .. i detta fall kastratsång
DrZjivago
2007-04-30
jag hatar den här filmen av hela mitt hjärta. ser ingenting positivt med den. en massa sunkiga nakenscener som man kunde klarat sig utan, och dåligt synkad sång. skitfilm
origC-J
2006-09-05
Intressant livsöde men en ojämn och ganska stereotyp film. Främsta behållningen är (naturligtvis) musiken.
Lonestars
2005-12-03
Mycket stark film var tvungen at se den 2 gånger när den gick på bio
fridabeckman
2004-12-11
Jag blir så jävla förbannad av den här filmen, så den kan inte få mer än en trea.