2.2

Farlig fantasi

Katya arbetar som dekoratör på ett varuhus och inleder en kärleksaffär med en journalist. Hon är dessutom förföljd av Jack, en gift man som är fixerad vid henne. Jack gör Katyas liv till ett helvete och när hon till slut berättar för hans hustru om hennes make så blir Jack galen av ilska över att ha blivit avslöjad och beger sej till varuhuset för att döda Katya.

Originaltitel Lady Beware
Regissör Karen Arthur
Manus Charles Zev Cohen, Susan Miller
Genre Thriller, 80-tal
Skådespelare Diane Lane, Michael Woods, Cotter Smith, Tyra Ferrell, Peter Nevargic, Edward Penn

StureStenhög
2015-07-03
En typisk direkt-till-video-rulle från 80-talet som lyckas vara skräpig på helt rätt sätt. Jag smälter totalt inför alla tidstypiska klichéer så som den gigantiska lägenheten med öppen planlösning och den jazziga saxofonen som tycks vara obligatorisk i urbana thrillers från den här eran. Diane Lane fungerar också bra i huvudrollen, men det är ändå stalkern spelad av Michael Woods som är den stora behållningen, han är sannerligen en kul karaktär. Filmer som den här påminner mig om varför det är så kul att gräva bland alla obskyra bortglömda rullar, den här filmen säger nog mer om 80-talets filmvärld än vad någon av årtiondets klassiker kan göra