Farlig förbindelse

Dan Gallagher har allt en man kan önska sig. Framgång, pengar och en vacker fru. Ändå kan han inte motstå frestelsen att gå till sängs med den gåtfulla karriärkvinnan Alex. Dan uppfattar mötet som ett spännande avbrott men den nerviga Alex blir som besatt av sin tillfällige älskare.

Originaltitel Fatal Attraction
Regissör Adrian Lyne
Manus James Dearden
Genre Thriller, Drama, 80-tal
Skådespelare Michael Douglas, Glenn Close, Anne Archer, Ellen Hamilton Latzen, Stuart Pankin, Ellen Foley, Fred Gwynne, Meg Mundy, Tom Brennan, Lois Smith, Mike Nussbaum, JJ Johnston, Michael Arkin, Sam Coppola

Skapad 2019-12-06 av Stygga-Vargen
Regissören Adrian Lyne har gett oss pärlor som Flashdance, Unfaithful, Lolita och Ett oanständigt förslag och 1986 bevisade han även att han kan tråka ut publiken fullständigt med sömnpillret ...   Läs mer »

Engravadlax
2020-02-15
Ja, nej, jag ser inte attraktionen.
92axha10
2019-02-27
Lite för enkel för att riktigt fånga mig. Slutet var inte bra heller
2019-01-21
Liksom, båda är osympatiska rövhål.
2017-10-09
Klassiker
mammene
2017-07-22
Ruskigt skildrat hur en händelse kan få långtgående konsekvenser med en minst sagt galen kvinna, en varning kanske! Bra uppbyggt om än lite skruvat i slutet.
StureStenhög
2017-07-22
Stabil spänningsthriller med go 80-tals-känsla. Det som framför allt gör att den fungerar bättre än många andra liknade filmer är att den lägger så mycket tid på uppbyggnaden. Detta gör att händelseförloppet eskalerar på ett naturligt sätt och inte flippar förrän möjligtvis framåt slutet. Michael Douglas och Glenn Close är dessutom väldigt bra, och de lyckas hålla sina karaktärer någorlunda trovärdiga
RustyFilm
2016-12-13
Oskar nominerad dramathriller med mycket av sex, otrohet och galenskap. Huvudrollen Dan(Michael Douglas) hamnar i verkligt tilltrasslade och mardrömslika situationer. Situationer som skapas av hans ”snedsteg”.
2016-10-28
Det här är bland det bästa Adrian Lyne gjort!

2016-10-07
En ubehagelig film å se på. Close er riktig bra. Dette var på den tiden da man enda visste å slutte i tide.
yrkeschaufföre
2015-11-07
Glenn är riktigt galen men mest galet är väl hur Dan Gallagher verkar tycka att otroheten är helt normal. Men det är ju en klassiker så även om den är svag, så får den en trea.