2.5

Farlig identitet

Harry Donovan målar en falsk Rembrandt tavla och säljer den för ett miljonbelopp. Men när han möter Marieke i Paris och de spenderar en passionerad natt tillsammans får han reda på att hon är en konstexpert, anställd av Harrys klienter för att kolla upp den oäkta tavlan.

Originaltitel Incognito
Regissör John Badham
Manus Jordan Katz
Genre Kriminalare, Thriller, 90-tal
Skådespelare Irène Jacob, Jason Patric, Rod Steiger, Ian Richardson, Thomas Lockyer, Simon Chandler, Pip Torrens, Ian Holm

2020-12-06
Kompetent och sådär lagom mysig 90-tals thriller. Konsttemat är trevligt och de far mellan olika länder.
Masjävel
2009-04-13
På gränsen till b-film, men ändå spännande
jonbo
2008-09-09
Vill minnas denna som helt ok tidsfördriv.
rogertaurus
2008-04-20
Var inte alls så dålig. Nästan en trea, är slutet som drar ner den lite grann. Väcker en hel del tankar om konstindustrin också.
johnniewalker
2006-08-06
Det skulle blivit en etta, men scenen när han målar i bar överkropp och dricker rödtjut direkt ur flaskan, det är så festligt att det får bli en tröst-tvåa.
djonipony
2006-08-05
bra thriller, lik thomas crown. ascoolt o se hur han fejkar en rembrandt och jag måste erkänna att jag kände mig duktig när jag knäckte koden RVR. Har ju gjort arbete om honom... snygg tjej också, me fina bröst. Patrick e bra. Badham verkar va en skiclig thrillerregissör, jag gillade I sista sekunden också.
Steinman
2006-07-29
Spännande, och roligt med målarfilmer. Och så tycker jag om tavlans öde =)
jp
2005-05-11
Spännande nog för att jag skulle hålla intresset uppe.
carreyholic
2004-04-23
gillade den. kemin mellan Jacob o Patric var electric.
Wrigley
2004-04-22
Sterotyp å sterotyp, de e väl såna dom är:) Näö men visst inte stark trea på nåt sätt meninte alltför svag. Deras relation kunde vara lite mer passionerad det hade ju satt fart på filmen lite kanske men men.