2.7

Farliga sinnen

F d marinsoldaten Louanne sadlar om och blir lärare i engelska. Hon accepterar ett jobb i Los Angeles slum.

Originaltitel Dangerous Minds
Regissör John N Smith
Manus Ronald Bass
Genre Drama, 90-tal
Skådespelare Michelle Pfeiffer, George Dzundza, Courtney B Vance, Robin Bartlett, Beatrice Winde, John Neville, Lorraine Toussaint, Renoly Santiago, Wade Dominguez, Bruklin Harris, Marcello Thedford, Roberto Alvarez, Richard Grant, Marisela Gonzales

Skapad 2019-10-15 av Rollywood
Härligt 90-talsdrama med Michelle Pfeiffer i huvudrollen som den före detta marinsoldaten Louanne Johnson som bestämmer sig för att hon vill byta karriär och bli lärare i high school. Hon blir t...   Läs mer »

2019-02-25
Ja inte är den speciellt bra, men av nostalgiska skäl var det ändå kul med en omtitt. Man vet åtm precis vad man får.
2018-03-08
Var länge sedan jag såg den, men den är bra!
2017-10-22
Ful_fisk
2017-06-05
Fin film från tiden när hood-filmen var som störst som belyser problematiken i skolsystemet i USAs fattigaste områden. Michelle Pfieffer är kanon i huvudrollen, men även klassen är en färgstark och minnesvärd skara. Såsom många "viktigt ämne"-filmer följs grundmallen lite väl hårt, men fyran är ändå inte långt borta. Väl värd att se. Eller som för min del, se om.
2016-09-24
En av 90-talets bästa filmer!
kryttan
2016-07-04
Vidriga amerikanska moralkakor, och nåt jävla poesitrams, fyfan så dåligt!
Sarakin76
2016-03-05
Denne er den perfekte motivasjonsfilmen for alle selvoppofrende lærere. +4.
Tatty
2016-02-06
Jätte bra film med Michelle Pfeiffer. Riktigt stark, bra och spännande. Dock lite sorgligt och orättvist på slutet.
NoWireHangers
2016-02-05
Följer den typiska mallen/klichén för filmer om lärare som lyckas inspirera omotiverade och våldsbenägna ungdomar som alla andra vuxna ser som hopplösa fall. Det funkar bra för stunden även om slutet känns lite hastigt hophafsat. Liknande story har gjorts bättre i filmer som Freedom Writers.
2015-08-03
Väl platt och tillrättalagd med för enkla och raka konflikter. Men den har sina fina stunder och överlag ett bra budskap i grunden samtidigt som den är ganska underhållande. Mycket stark tvåa. Med beröm godkänt.