Farväl till apornas planet

Under en vandring med sin vän, schimpansen Galen, upptäcker astronauterna Virdon och Burke fiskaren Gahto, som bundits fast vid en flotte och lämnats att dö drivande på havet.

Originaltitel Farewell to the Planet of the Apes
Regissör John Meredyth Lucas, Don McDougall
Manus Robert W Lenski, Shimon Wincelberg, Arthur Browne Jr
Genre 80-tal, Äventyr
Skådespelare Roddy McDowall, James Naughton, Ron Harper

Djason
2018-07-14
Ganska tråkig. Finns bättre filmer inom apornas planet än den här rullen.
2017-10-23
martineden
2017-07-26
Denna film består av två avsnitt från tv-serien, som jag fann njutbar, även om den hade behövt en tydlig ramberättelse, istället för att varje avsnitt i stort sett är fristående. Naughton och Harper är mycket lätta att tycka om och McDowall är ju underbar. Bra!!! 3.
Lokal_Profil
2012-07-06
Såg den som de två avsnitten av tv-serien. Kan inte tänka mig att den fungerade jättebra som ensamstående film.
2009-08-29
Har 725 personer verkligen sett den här? Bara 118 personer har satt betyg på den på IMDB och den är inte direkt lätt att få tag på.

2009-08-11
världens mest underbara filmer
Defloration
2008-09-20
Nästan så man önskar att man hade en tidsmaskin så man kunde åka tillbaka och rädda den här filmserien...
Cula
2007-02-05
Liksom vafan det här måste tillsammans med The Sims vara världens mest mjölkade produkt. Ungefär som de där serierna om Hitler som fyran brukar visa. "Simon Cowell och gör idol på Apornas Planet"
BROBJO
2006-05-26
Nej... de borde slutat tidigare...
Okage
2005-07-26
kan faktiskt inte såga denhär, även om det mest är dom tidigare som är bra :/