2.7

Fast & Furious

När ett brott för dem tillbaka till L.A. återupptar rymlingen Dom Toretto sin bittra strid mot polisen Brian O?Conner. Men när de tvingas konfrontera en gemensam fiende måste Dom och Brian försöka lita på varandra för att tillsammans kunna utmanövrera honom. Via kupper mot lastbilskonvojer till krälande i tunnlar under nationsgränsen kommer två män att hitta rätt sätt att hämnas ? genom att pressa gränserna för vad som är möjligt bakom ratten.

Originaltitel Fast & Furious
Alternativ titel Fast & Furious 4, The Fast and the Furious 4
Regissör Justin Lin
Manus Chris Morgan
Genre Drama, Action, Kriminalare, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Vin Diesel, Paul Walker, Michelle Rodriguez, Jordana Brewster, Sung Kang, Laz Alonso, Gal Gadot, Shea Whigham, John Ortiz, Jack Conley, Liza Lapira, Mirtha Michelle, Tego Calderon, Don Omar, Greg Cipes, Ron Yuan, Joe Hursley, Neil Brown Jr, Cesar Garcia, Wilmer Calderon

Skapad 2019-11-10 av Andy_B
Jag har inget körkort. Kan det vara en anledning till att jag ger denna film en 1:a? Vi ska se. Dominic (Vin Diesel), småkriminell snubbe, och O’Conner (Paul Walker), polis, från första filmen ...   Läs mer »

Skapad 2019-11-04 av pooptroop
För åtta år sedan kom The Fast and The Furious, regisserad av Rob Cohen. Den filmen ledde till två uppföljare och nu var det alltså dags för en tredje. Den här filmen är regisserad av samme m...   Läs mer »

2022-02-22
Forta bilar är allt bra fånigt. Men schysta stunts samt ströscener med hög intensitet ger filmen ett visst underhållningsvärde. (5+/15)
stgurgel
2019-02-07
Man tror man är sugen på en dum film. Men oj vad man fick vad man bad om så man storknade.
klatjoffs23
2018-07-21
Jag måste försöka förlåta mig själv för att jag såg klart den här filmen, men jag var ensam, uttråkad och för lat för att stänga av tvn... Det bästa jag kan säga om den här upplevelsen är, att det verkar inte som om den gav mig permanent hjärnskada
Ghostface
2017-04-13
Egentligen är den här filmen inte mer än en 3a men man kan verkligen kalla detta en nystart för serien och som högklassig actionfilm. Kul att gängen är tillbaka här.
Supernaut
2016-01-19
Knappt godkänt dussinaction, överlever på skådespelarnas charm.
Grillo
2015-06-30
Känns som att de satsat på en lite mer "seriös" stil här till skillnad från de två tidigare, men det gör i mångt och mycket att det mest blir tråkigt. Det funkar dock ändå att titta på men det är inget här som man inte sett i de tidigare filmerna.
Björkman
2015-05-27
Uppryckning från tvåan och trean och man närmar sig ettan igen. Jag snackar givetvis inte om en felkopplad växellåda utan om de föregående filmerna i serien. Mycket med uppryckningen har givetvis att göra med att Toretto är tillbaka igen. Stark tvåa.
2014-12-30
Jag gillar verkligen de två första filmerna riktigt mycket. Den tredje filmen räknar jag inte ens i denna filmserie. Den var helt ointressant. När det gäller denna den fjärde filmen så såg jag fram emot den för att den samlade alla viktiga skådisar från första filmen och med en härlig inledning på filmen och en snygg springa på tak-scen a la Bourne så är denna film en trevlig upplevelse. 3+
2014-07-02
Vin Diesel är tillbaka i ett försök att få tillbaka det som gjorde ettan inte alltför dålig. Det lyckas inte. Väldigt platt och menlös film. Så jävla simpel och menlös. Bara biljakter och klichéer utan ett spår av någon vettig story. Dessutom är det häpnadsväckande hur kvinnosynen tycks bli sämre och sämre för varje film.
Raimo_1985
2014-05-30
Det verkar som de aldrig blir mer än en tvåa, men jag vill ändå fortsätta se de här filmerna. Jag tycker den här är lite bättre än första filmen. Någon kommentar här längre ner som lyder att det inte uppskattas att bilarna framställs som leksaker. Jag tycker det är helt i sin ordning då jag tycker att bilar numera är extremt överskattade som transportmedel. I de här filmerna hamnar bilar i sin rätta natur, sett i dagens perspektiv. Övertrimmade leksaker med monstermotorer och lustgassystem som bara en smärre ingenjör hade kunnat få till i verkligheten. Det verkliga problemet i Fast & The Furious-filmerna är ju synen på kön. Killarna är alltid pumpiga frihetsivrare som gör vad de vill medans tjejerna antingen degraderas till viftande rumpor som gått ut på bilträffen/streetracet i underkläder och höga stövlar, eller till tuffa pojkflickor som mekar bil eller till en kvinnlig polis i polisstyrkan. Eller jag vet inte.... Så ser ju mycket av filmbranschen ut. Jag vet inte var jag vill komma med det här babblet just nu. Grand Torinon, Chevellen och Monte Carlon var astuffa, Vin Diesel var småtråkig, Paul Walker var prettyboy och actionscenerna och klippningen ser ut som ett tv-spel.