2.7

Fast & Furious 7

Dominic Toretto och Brian O'Conner lever ett stilla liv efter att ha pensionerat sig från kriminalitet. Men det visar sig snart att faran inte är över, då Deckard Shaw gör entré för att utkräva hämnd för sin brors död.

Originaltitel Fast & Furious 7
Alternativ titel Furious Seven
Regissör James Wan
Manus Chris Morgan
Genre Action, Kriminalare, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Vin Diesel, Paul Walker, Jason Statham, Michelle Rodriguez, Jordana Brewster, Tyrese Gibson, Ludacris, Dwayne Johnson, Kurt Russell, Djimon Hounsou, Nathalie Emmanuel, Ali Fazal, Tony Jaa, John Brotherton, Elsa Pataky, Ronda Rousey, Lucas Black, Luke Evans, Noel Gugliemi, Eden Estrella

Skapad 2019-11-25 av Mat1az
Snabba superbilar, muskulösa hunkar och lättklädda kvinnor – de tre bärande pelarna i Fast & Furious serien som startade 2001. Nu 14 år senare kommer del sju i serien – den sista med Paul Walke...   Läs mer »

sodomiten
2020-05-08
Om man bara hade tittat en timme så var det högsta betyg. Några riktigt häftiga actionscener och Kurt Russel i en smart biroll. Men det håller inte hela vägen eftersom dom häftiga scenerna tar slut och handlingen bara är trams.
Boynthehood
2020-04-19
Jag vet faktiskt inte vad jag ska säga. Jag saknar verkligen ord för att beskriva hur outgrundligt skitdålig Furious 7 är. Vin Diesel är och har aldrig varit en bra skådespelare men här har han överträffat sig själv i att vara kass. Karln framkallar kräkkänslor hos mig varje gång han öppnar munnen och jag var helt enkelt tvungen att se filmen i två delar för att undvika att jag skulle slita ut mina ögon. Jason Stathams karaktär ska vi inte ens tala om. Jag är helt ärlig för upprörd för att orka skriva något mer. Undvik för guds skull denna pissrulle!
KyLLo
2019-05-05
Mina förväntningar var låga efter så många dåliga uppföljare, men vad hjälpte det. Jag fann ingenting som var intressant eller fräscht. Slagsmål och bilkrascher till ett soundtrack som känns föråldrat är i sig bara så platt och tråkigt. Skådespelarna är dåliga. Vin Diesel är stel som tusan och låter hela tiden som att han just stigit upp ur sängen. Jag kan förstå om exempelvis tioåriga killar tycker att den är häftig, men för mig är det bara pinsamt och ointressant. Därför får den en etta.
Ghostface
2017-04-13
Jag undrar lite vad folk förväntar sig av de de här filmerna, "Gudfadern"? Man bör ta var film för vad den är. Detta är bra action genomgående och egentligen mer underhållande än t ex Bourne. Vissa actionscenerna i all sin fläskighet är banbrytande. Kul men uppenbart att Jason Statham dyker upp, nu har filmen tre flintskallar som slåss.
Rele
2016-07-02
En film som den här ger inget! Jag ger en svag tvåa.
cjvhb
2016-05-29
Glimtar till emellanåt. Helt ok överlag.
WillyV
2016-04-30
Statham är töntig. Vilket väl är hela filmens signum. Överlag halvtaskigt skådesspeleri. Diesel och Ridriguez klarar sig bäst. Det är åtminstone hyggligt underhållande, med en del scener som inte ens Bondskaparna skulle våga ta med, pga risk för hånskratt.
sleepyhead
2016-03-30
fast and furious 7 är som den där jobbiga snubben på lågstadiet som man aldrig skulle ha uppmuntrat från första början, men nu är man plötsligt på högstadiet och vad kan man egentligen göra \\_(ツ)_/
bojaka
2016-03-27
Asså... Jag tror inte ens jag rate'at de övriga 6 filmerna, men jag kan lätt göra det här... Alla filmer = 2... Som mest :S Vilken jävla smörja
Mysharry
2016-03-25
Tyvärr standard tråk-action. Inte ens speciellt mycket bilar. Det enda roliga är att de hittar på den ena otroliga twisten efter den andra, tills det blir så löjligt att man inte kan annat än att skratta åt eländet. Men det går ändå att titta, om man inte har något annat för sig. Och det är gratis.