2.5

Fast & Furious 8

Med Dom och Letty på smekmånad, Brian och Mia förtidspensionerade och det övriga gänget på fri fot har alla i gruppen skaffat något som liknar vanliga liv. Men när en mystisk kvinna lockar in Dom på brottets bana, och dessutom får honom att förråda de som står honom närmast, ställs de åter inför utmaningar som kommer att testa deras gränser till det yttersta.

Originaltitel The Fate of the Furious
Alternativ titel The Fast and the Furious 8
Regissör F Gary Gray
Manus Chris Morgan
Genre Action, Kriminalare, Thriller, Äventyr, 2010-tal
Skådespelare Vin Diesel, Jason Statham, Dwayne Johnson, Michelle Rodriguez, Tyrese Gibson, Ludacris, Charlize Theron, Kurt Russell, Nathalie Emmanuel, Luke Evans, Elsa Pataky, Kristofer Hivju, Scott Eastwood, Patrick St Esprit, Janmarco Santiago, Luke Hawx, Corey Maher, Eden Estrella

Anaythea
2020-05-28
Det enda man vill är att Cypher ska dö. Det är enda syftet med filmen. Så gör hon inte det. Största besvikelsen i mitt liv.
amotherscrime
2019-10-22
Hur kan folk njuta av detta?
InzZzomnia
2019-07-21
Första rullen i den här serien var OK, andra funkade men att se en tredje o.s.v. lockade aldrig. Men så hade jag tråkigt och den här gick på TV. Och inte mycket har ändrats sen jag övergav serien, vilket gjordes väldigt tydligt redan i den inledande scenen. Tappade intresset efter 10 minuter och kollade bara upp från telefonen när jag hörde Nathalie Emmanuels röst. Betalar folk alltså fortfarande pengar för och se det här?
Zebulonm
2019-07-18
Den är okey men endast Tokyo drift är sämre än denna.
Xeno
2019-07-15
Nää... jag orkar inte
Ghostface
2019-05-25
Denna serie är sitt egna universum med sina egna regler. Underhållande karaktärer väger upp den klassiska actionhandlingen så vi inte bara har bilar och fighter.
GreenMamba
2019-04-01
Bortsett från effekterna var denna film värdelös.
Afflicter
2019-03-24
Effekterna börjar vara inne på Stephen Sommers territorie, totalt horribla. Tydligen har man fått för sig att följande film i serien måste vara mer huvudlös än föregående, oberoende av hur löjligt och orealistiskt det blir.
Murvel48
2019-03-18
En hel del kul action men diverse dumheter och fånerier första halvan av filmen drar ner betyget.
RichardEk
2018-10-05
Den åttonde installationen växlar upp om möjligt än mer än föregångarna. Det blir naturligtvis fullständigt orimligt men fysikens lagar är förhandlingsbara när Vin Diesel spänner musklerna. Resultatet är inte så mycket en sammanhängande film utan snarare ett pärlband med omöjliga stunts sammankopplade med slagsmål mellan levande varumärken (Diesel, Statham, Johnson). Det är lika löjligt som det är underhållande, men den bästa filmen i serien förblir Fast and Furious 5.