2.5

Fast & Furious: Hobbs & Shaw

Ända sen den hårdkokta polisen Hobbs, en lojal agent för USA:s diplomatiska säkerhetstjänst, och den kaxige, laglöse Shaw, en före detta brittisk underrättelseagent, först stötte på varandra i Fast & Furious 7, har duon konstant slagits, häcklat och försökt överglänsa varandra på alla tänkbara sätt. Men när en cybergenetiskt förstärkt anarkist, Brixton, får kontroll över ett förödande biovapen som kan förändra mänsklighetens framtid för alltid ? och får övertaget över en briljant och orädd, avhoppad MI6-agent, som råkar vara Shaws syster ? tvingas dessa två svurna fiender samarbeta för att stoppa den enda som kanske är ännu tuffare än vad de är.

Originaltitel Fast & Furious presents: Hobbs & Shaw
Regissör David Leitch
Manus Chris Morgan, Drew Pearce
Genre Action, Äventyr, 2010-tal
Skådespelare Dwayne Johnson, Jason Statham, Idris Elba, Vanessa Kirby, Helen Mirren, Eiza González, Eddie Marsan, Eliana Sua, Cliff Curtis, Lori Pelenise Tuisano, John Tui, Joshua Mauga, Joe Anoa'i, Rob Delaney, Alex King (I), Tom Wu, John Macdonald (II)

Raimo_1985
2020-11-27
Väldigt rolig actionkomedi. Johnson och Statham fungerar utmärkt ihop. Känns väl inte riktigt som någon Fast & Furious-film, denna är mer komedi, mer humor.
Björkman
2020-11-25
Man får vad man förväntar sig, det vill säga inget djupare utan go popcornaction som man kan slappa i soffan till. Bra effekter. Mest minus för att det verkligen inte känns som en Furious-film mer än alldeles precis framåt slutet när man drar på lite NOS. Statham är som alltid bra, även om Hobbs inte är en av hans bästa karaktärer. Stark tvåa.
Andreas_
2020-08-09
Nej...detta var inte bra alls, hade dock inte förväntat mig något mästerverk heller, snäppet bättre än vanliga fast and furios filmerna men når inte ens upp till godkänt utan duger endast i brist på annat bra att se på, David Leitch vet dock hur man filmar action och det är en del snygga scener och The Rock har en bra kemi ihop med Jason Statham, samt en bra gjord skurkroll av Idris Elba, men manuset är så fånigt att man vet inte om man ska gråta eller skratta åt eländet, så sjukt överdrivet allting, hade lika gärna kunnat se en marvel film istället så löjligt överdrivet som allting är, men som sagt, action verkar vara svårt för Hollywood att få till idag och betyget blir endast en stabil 2:a och jag får väl dock erkänna att det är mer underhållande än dom kassa John Wick filmerna åtminstone men inte med mycket.
2020-06-29
Här finns så mycket att tycka om. Dwayne Johnson och Jason Statham utgör en härlig omaka duo med underhållande/humoristiskt gnabbande. Vanessa Kirby backar upp på bästa sätt och Idris Elba lyfter skurkrollen. Underhållning finns i massor och action och specialeffekter blir inte bättre. Filmens enda fiende är sin egna speltid. Det blir helt enkelt för mycket av det goda, för mig som tittare, ju längre speltiden rullar på. Detta gör att betyget sjunker något steg. 3+
djonipony
2020-06-16
3.5 bra popcornunderhållning rakt igenom
Djason
2020-06-15
Snygg action i en film som man nästan kan tro att det är Michael Bay som regisserar med alla slow motionscener och även ljudet påminner ibland om Transformers. Filmen förlorar en del på att den är för lång ett tag trodde jag att den aldrig skulle ta slut.
2020-04-12
Korkat bortom vett och sans. Har nästan känslan av att denna franchise börjar luta åt en marvel-produktion. Non-stop muskelaction där det knappast ges tid att tänka ens.
JPerlie
2020-04-05
Är inget fan av Fast and the furious men gillar alltid en schysst actionrulle med The Rock och Statham, så blir det ju inte bättre än en kombination. Jag ser det här mer som en spin off på tidigare filmer. Helt okej, men 2 tim & 20 min nästan ren action var lite mycket även för mig. Underhållande bitvis men helt okej att göra nåt annat emellan utan att missa nå viktigt. Eftersom den inte höll mig fängslad hela filmen genom så blir det bara en 3:a
gustaw
2020-04-05
Im to old 4 this shit :D ...men allvar, det känns som en dum Steven Seagal film utan Seagal, orkade i 1.20 (1h kvar). Duma dialoger som försöker vara lustiga men faller platt. Mycket action men man tappar handlingen. neee tur att jag gick inte på bio
Qus
2020-02-26
Jag har tidigare gillat alla Fast and furious filmerna men den här var verkligen skitdålig.