3.2

Fat City – chansernas stad

När den före detta boxaren Tully skall träna stöter han på en ung man som står där och slår för skoj skull. Tully säger till grabben, Ernie, att gå till den man som Tully haft som tränare. Ernie påbörjar snart sin egen boxningskarriär, samtidigt som vi får följa Tully och ta del av hans problem.

Originaltitel Fat City
Regissör John Huston
Manus Leonard Gardner
Genre Drama, 70-tal
Skådespelare Susan Tyrrell, Jeff Bridges, Stacy Keach, Candy Clark, Nicholas Colasanto, Art Aragon, Curtis Cokes, Sixto Rodriguez, Billy Walker, Wayne Mahan

hsimpson
2019-11-09
Lysande öppnings- och slutscener och magiskt skådespeleri. Jag är helnöjd!
Albion
2019-02-25
En alldeles utmärkt film från boxningsvärldens bakgård för att inte säga gyttjedike. John Huston gör fina karaktärsbeskrivningar och det här är inget undantag. Riktigt bra gestaltningar allihop, kanske särskilt Susan Tyrrell men som sagt väldigt bra beskrivet rakt igenom från sceneri till karaktärerna. Betyget blir en klar 4;a
2018-03-02
Masar sig med nöd upp till en trea. Genomgående bra lirat, men den som imponerar mest är Tyrrell som briljerar i en roll som går mig på nerverna. Däremot är Keachs boxning under all kritik. Sammantaget en rätt så seg och trälig film som paradoxalt nog vinner i längden. Lysande slutscen. (7-/15)
F-M-J
2017-04-24
En gedigen studie i förhoppningar som aldrig riktigt infrias. Stark trea.
Hypostas
2016-02-02
En mycket sevärd boxningsfilm, där Stacy Keach gör sin roll mycket bra.
Ful_fisk
2016-01-13
Rätt underlig då filmen mer eller mindre saknar story, men skådespeleriet är bra och det finns en stiligt bister variant på det annars uttjatade temat om att följa sina drömmar. Susan Tyrrell är bäst i den begåvade ensemblen.
Jämte
2015-03-18
Susan Tyrrell fullkomligt förstör filmen de få scener som hon är med i. Vidrig röst och attityd. Kanske även manusförfattarens fel som skrev karaktären. I övrigt en okej boxarfilm om hur livet är då man inte alltid är en vinnare. Men kvinnokaraktären får mig att vilja stänga av filmen.

2014-10-29
Meget bra skuespillerprestasjoner.
precineadd
2013-06-23
Bra film, men inte tillfredsställande som helhet. Den självömkande tematiken är lite bättre än själva filmen, men sevärt för den som gillar denna typ av klysch-maskulina sunk-filmer
#54
2012-12-26