2.6

Fatal Blade

Gangsterbossen Bronson gillar inte när yakuzan gör affärer med andra gangsters. För att visa sitt missnöje låter han döda några av japanerna. Då blir yakuza-bossen arg, och hans överboss (som bor i Japan) blir ännu argare och skickar därför sin allra bästa torped till USA för att tillrättavisa Bronson. Men mitt i uppgörelsen står den tuffe snuten Richard Fox, som dessutom är extraengagerad, eftersom hans kollega mördats av någon av de inblandade.

Originaltitel Gedo
Regissör Talun Hsu
Manus Nao Sakai, Bill Zide
Genre Action, Kriminalare, 2000-tal
Skådespelare Gary Daniels, Kiyoshi Nakajo, Victor Rivers, Eric Lutes, Christopher B Duncan, LoriDawn Messuri, Jack McGee, Elena Sahagun

FilmGuden
2007-05-09
Genomsnittlig b - action med en usel Gary Daniels. Men alltid kul med Yakuza - temat. Trotts att inga fingrar kapades av.
Kurosawafan
2007-03-19
B-action med tuttar
2007-01-08
Bättre än många andra klyschiga och mallstöpta b-actionrullar. "Allt" finns där; slagsmål, pang-pang, biljakter, explosioner, ett par sexscener, dåliga skådisar, elaka skurkar, en korrumperad polis, en polishustru som känner sig övergiven, uppgörelser i lagerlokaler osv. Hyfsade fighting-scener och bra tempo i denna dussinrulle.