2.5

Fear

Familjen Walker lever ett lugnt och stilla liv utan några större problem. Men allt ändras när tonårsdottern Nicole träffar David, en charmerande ung man som dessvärre är gränslöst svartsjuk.

Originaltitel Fear
Regissör James Foley
Manus Christopher Crowe
Genre Thriller, 90-tal, Drama
Skådespelare Mark Wahlberg, Reese Witherspoon, Alyssa Milano, Amy Brenneman, William Petersen, Christopher Gray, Todd Caldecott, David Fredericks, Tracy Fraim, Jason Kristofer, Gary Riley, Jed Rees, John Oliver (II), Andrew Airlie, Jo Bates

Skapad 2019-11-27 av cineasten89
Fear är nog en av dom bättre tonårsthrillerfilmer man sett, men samtidigt finns det så få av dem. Det som gör filmen så bra är att det har två mycket bra skådespelare i huvudrollerna - Rees...   Läs mer »

Spider
2018-09-30
Stark 3a ändå! Märks att den är gammal när man ser den idag. Spännande trots att man anar vad som ska hända!
Rele
2017-11-05
En lagom spännande film. Duktiga skådespelare i huvudrollerna. Manuset är inget höjdare. Jag ger en trea..
2017-10-21
päronanton
2017-06-14
Väldigt spännande! Och Reese är mycket mycket söt!
disco-hingsten
2017-01-06
Nej du Marky Mark. Håll dig till rap och kalsonger fortsättningsvis.
2016-10-18
En av 90-talets bästa filmer!
2016-06-26
Småskrattar åt den unge Wahlberg som kanske inte helt bemästrar sin psykopatroll här. Det känns som att han ska brista ut i hiphop-dans när som helst. Men det är en helt okej thriller med 90-talets alla bra och dåliga ingredienser inkl ett tidstypiskt soundtrack för oss som minns *L*. Reese är dessutom himla söt.
Bullen84a
2015-06-29
Sådär
2014-12-24
Idag är väl denna mest intressant för mig då den har idag framgångsrika Mark Wahlberg och Reese Witherspoon i huvudrollerna. Det är kul att se dem i dessa "tidiga" roller men som sagt så är filmen rätt medioker och inte helt originell. Godkänt betyg får den dock. 2+
Tatty
2014-05-30
Riktig spännande med en vidrig kille med äcklig som kontrollerande och besatt som spelas av Mark Wahlberg och han gör rollen riktig bra. Lagom sensuellt i filmen mellan Mark Wahlberg och Reese Witherspoon, hon gör rollen också bra. Alyssa Milano är okej i filmen.