2.3

Fem barn och ett sandtroll

Fem syskon blir evakuerade från London under första världskriget. De ska nu bo hos den underliga kusinen Horace och hans excentriska familj. Redan den första morgonen får de en lång lista på saker de ska göra, och inte får göra. En sak som de absolut inte får göra är att besöka växthusrummet, vilket såklart gör att rummet ifråga blir synnerligen intressant för syskonen.

Originaltitel Five Children and It
Alternativ titel Five Children & It, Fem barn & ett sandtroll
Regissör John Stephenson
Manus David Solomons
Genre Familjefilm, Fantasy, 2000-tal, Äventyr
Skådespelare Freddie Highmore, Jonathan Bailey, Jessica Claridge, Poppy Rogers, Zoë Wanamaker, Tara Fitzgerald, Kenneth Branagh, Eddie Izzard (röst), Alexander Pownall, Alex Jennings

Wolger
2014-02-24
Lite för lik narnia men dock sevärd.
mingping
2009-03-21
Ungefär samma sak som när jag kommenterade "Happy feet". Den här filmen är rätt standard och viker inte av från mallen på något sätt. Den är faktiskt riktigt tråkigt måste jag erkänna.
eluned
2007-11-05
hade gett den en trea om det inte vore för freddies dåliga prestation!!... och jag som hyllade hans skådespel i neverland. det är nästan som att jag skäms!
robsta
2007-09-21
haha måste ses på svenska.. de enda som e roligt e ju den dåliga dubbningen!
DarkestNight
2007-09-03
Narnia-kopia där magin tyvärr inte riktigt håller hela vägen. Bra skådespelare dock.
yrkeschaufföre
2007-05-01
fy 17 va jobbig Freddie H är!! Booring!
visalisa
2007-04-22
Man MÅSTE se den på engelska för att Eddie Izzard är trollet. På svenska skulle den få en 2a.
Elin82
2007-01-07
Tyckte så mycket om att lyssna på sagan som liten.. men det här, vet inte vad jag skall tycka.. Barnen tyckte dock om den.
hantuggarkex
2006-11-15
såg den med svenskt tal, och det drar ju alltid ner på filmerna >_< sådär.
Jossevisp
2006-08-28
sååå mysig och bra jue... hur kan ni tycka illa om den