Fem professionella män

Tillsammans med fyra gamla kompanjoner ska "The Dutchman" råna ett mexikanskt militärtåg på 500 000 dollar i guld.

Originaltitel Un esercito di cinque uomini
Alternativ titel The Five Man Army
Regissör Don Taylor, Italo Zingarelli
Manus Dario Argento
Genre 60-tal, Western
Skådespelare Tetsurô Tanba, Bud Spencer, Marino Masé, Nino Castelnuovo, Giacomo Rossi-Stuart, Peter Graves, José Torres, Carlo Alighiero, Daniela Giordano, James Daly

2016-04-10
Inte bara en spaghetti-western, utan även en raffinerad tåg-heist-film. Betydligt mer substans än den genomsnittliga SW-rullen. Bra driv i storyn, karismatiska karaktärer och förvånansvärt smart. Hård, rolig och spännande. (9/15)
2012-04-29
Seg start på denna spagge western men sen blire bra röj med den brilljante tåg kapningen.synd bara att gamle spencer inte får en mera utåt agerande roll bara..
Noseman2005
2011-06-20
Väldigt trevlig. Eftersom jag precis hade sett Den Gode, Den Onde o.s.v. kan jag inte sätta högre betyg än en trea (Ack! den där relativa betygsättningen), men klart habilt hantverk. Att Argento skrivit manus är en fantastisk bonus!
FabianBom
2008-10-24
Spaghetti Western klassiker, som bjuds på massor av underhållning i pang pang....
Krantzylvania
2007-04-26
Bland dom bästa western filmerna, spännande och mkt bra musik av Morricone. Coolt att kapten oveur från titta vi flyger är med! :D
magusmörk
2007-01-15
Snygg film, bra musik, bra skådisar. Filmen är dock helt enkelt inte underhållande.
peterclash
2006-10-08
Nej! Slutet är ju helt underbart.
Fats
2006-03-15