3.4

Fenix flykt

Ett flygplan kraschar i Sahara. En av de överlevande är flygplansdesigner och han påstår att de kan bygga ett nytt plan av vrakresterna.

Originaltitel The Flight of the Phoenix
Regissör Robert Aldrich
Manus Lukas Heller, Elleston Trevor
Genre Action, Äventyr, Drama, 60-tal
Skådespelare James Stewart, Richard Attenborough, Peter Finch, Hardy Krüger, Ernest Borgnine, Ian Bannen, Ronald Fraser, Christian Marquand, Dan Duryea, George Kennedy, Barrie Chase

dudson
2018-07-06
Kvalite matine fast åren har gått märks det allt. Remaken från 2004 är bra mkt vassare än denna.
norenorama
2015-08-27
Riktigt imponerande! Karaktärer med rejält djup, ingen hjälte som är så god att man mår illa. Ska se nya versionen av denna filmen i morgon, kommer säkert gråta blod av hur urvattnad den är, kommer säkert lägga in moralkakor och aktion i stället för personligheter.
Gigi1943
2013-04-27
Klockrent matinédrama.
rebelscum
2011-09-10
En trevlig äventyrsfilm med finfina rollprestationer och en stekande öken.
kosmoskatten
2010-07-10
Många trevliga detaljer, och arbete har också lagts ner på att få djup i karaktärerna.
diskborste
2009-08-21
Som en blandning av Alive och Fitzcarraldo med en dedikerad James Stewart. Tyvärr kändes det som att filmen aldrig riktigt kom igång på allvar...
Bobowiking
2008-09-30
Flera klassiska skådespelare gör fina insatser. Man kan nästan inte föreställa sig ett hopplösare läge än de har där men tysken som är med har inte gett upp! Mkt bra film!
Kurganen
2008-09-23
Toppfilm! Spänning och dramatik. Den här är fantastisk. Se den.