3.3

Feud: Bette and Joan

Berättelsen om den legendariska rivaliteten mellan Joan Crawford och Bette Davis under deras samarbete i den Oscar-nominerade thrillern What Ever Happened to Baby Jane? och efter att kamerorna slutat rulla. Serien utforskar hur de två kvinnorna utstod ålderism och kvinnohat medan dem kämpade för att hålla fast vid framgång och berömmelse i skymningen av sina karriärer.

Originaltitel Feud
Alternativ titel Feud Bette and Joan
Regissör Ryan Murphy (I), Gwyneth Horder-Payton, Helen Hunt, Liza Johnson, Tim Minear
Manus Jaffe Cohen, Ryan Murphy (I), Michael Zam, Tim Minear, Gina Welch
Genre Drama, Mini-serie, Biografi
Skådespelare Susan Sarandon, Jessica Lange, Judy Davis, Jackie Hoffman, Alfred Molina, Stanley Tucci, Alison Wright, Catherine Zeta-Jones, Dominic Burgess, Joel Kelley Dauten, Kathy Bates, Kiernan Shipka, Molly Price, Brooke Star, Chelsea Summer

Rune2000
2022-11-15
Sevärd miniserie som handlar om bråket mellan Joan Crawford och Bette Davis, främst under inspelningen av What Ever Happened to Baby Jane? (1962). Både Susan Sarandon och Jessica Lange är strålande i huvudrollerna och höjer denna relativt enkla historia till en högre nivå.