2.9

Fever Pitch - en i laget

En man, en kvinna och ett fotbollslag. Paul är lärare och passionerad Arsenalfan. Hela hans liv är uppbyggt kring fotboll. Så kommer en ny lärarinna, Sarah, till skolan. Hon är charmerande, och Paul dras ohjälpligt till henne, men fotboll är hon inte särskilt intresserad av...

Originaltitel Fever Pitch
Regissör David Evans
Manus Nick Hornby (I)
Genre Komedi, Romantik, 90-tal
Skådespelare Colin Firth, Ruth Gemmell, Mark Strong, Neil Pearson, Lorraine Ashbourne, Holly Aird, Stephen Rea, Emily Conway, Richard Claxton, Bea Guard, Ken Stott

mammene
2020-05-24
Ja det får bli en liten trea. En ung Colin Firth är svårt att motstå, (även om en äldre är ännu svårare att motstå), en rätt oskyldig fotbolls och romantisk komedi som kanske inte ställer så stora krav på tittaren. Är ingen fotbollsfan direkt, men tycker att det inte störde utan var rätt intressant att se hur det kan skapa gemenskap, men också störa kärleken. En gemytlig stund hade jag i alla fall, vad mycket mer kan man begära.
Dele
2015-03-04
Fever Pitch gör ett ganska bra jobb med att sätta fotbollsintresse kontra livet. Jag blir i alla fall både undererhållen och engagerad, även om det hela är ganska konventionellt berättat. Stark trea.
2014-11-02
En rolig och bra romantisk komedi. Colin Firth är alltid övertygande och hans inre kamp mellan kärleken till en kvinna och till ett fotbollslag porträtteras här på ett suveränt sätt. Personligen tycker jag att filmen är bättre än boken av Nick Hornby men tilläggas bör kanske att ett visst fotbollsintresse gör denna filmen mer njutbar. 3+
JimCarrey
2013-06-09
bra filmatisering 3-

2013-01-14
Det har gått utför med Arsenal sen tiden för den här filmen...
dE.dD
2012-07-18
Svag trea, inte så engagerande.
Planekonomi
2012-06-25
En film som är väldigt mycket som en film, fast film som är som film kan ju vara rätt bra ibland.
Zipper
2009-08-18
Okej film, båda huvudpersonerna hade ytterst störande drag som gjorde att man inte direkt hoppades på dem som par. Kul att se Colin Firth i den här typen av roll, han visar att han kan annat är spela stela överklass-snubbar.
JaxJulle
2009-08-17
En gedigen produkt med hög igenkänningsfaktor - både för sportintresserade och icke-sportintresserade. Utan att ha läst boken kan jag dock tänka mig att den passar bättre i det formatet.
Floop
2009-08-17
Hon flickvännen var ju störigast i världen. Hon hade så gott som inga försonande drag genom hela filmen.