3.1

Fido

Den unge Timmy Robinson bästa vän i hela världen är Fido, en nästan två meter lång, halvrutten, människoätande zombie. Men efter att Fido ätit upp grannen så tvingas Timmy försvara sin vän mot sina oförstående föräldrars försök att skilja dem åt.

Originaltitel Fido
Regissör Andrew Currie
Manus Robert Chomiak, Andrew Currie, Dennis Heaton
Genre Komedi, Thriller, Skräck, 2000-tal
Skådespelare Carrie-Anne Moss, Billy Connolly, Dylan Baker, Kesun Loder, Henry Czerny, Tim Blake Nelson, Sonja Bennett, Rob LaBelle, Brandon Olds, Alexia Fast

TheHorrorfan
2017-01-15
Bra gjord och så, men Gud så tråkig.
ASSFACE
2014-05-31
Kul idé, tyvärr väldigt oengagerade och tråkig.
idd
2014-01-23
Familje-zombiefilm där protagonisten är skurken å tvärtom.. Skum på många sätt..
Dele
2013-09-01
En liten pärla med lätt Terry Gilliam-känsla. Ett infallsrikt och fantasifullt berättande ligger bakom denna humoristiska och varma satir som på ett förjänstfullt sätt skojar med, och om, människans sämsta sidor, samt farorna med det moderna samhällets apatiska utveckling. Trevligt!
BarryHero
2012-12-03
Blixtrade till stundtals men overlag usel. Kande inte for nagra karaktarer och tyckte att det fanns en hel del logiska luckor. Zomcom-ledaren hade ju ratt i mangt och mycket.
FEMELLERETT
2012-10-29
Nån slags blandning av zombie- och familjefilm. Småtrevligt, men når inte upp till det högre betyget. (1/2)
Lord_saile
2012-10-01
riktigt skön familjefilms-parodi, snarare än zombieparodi. Mycket snygt gjort, speciellt musiken. Blir lite seg mot slutet tyvärr dock
Elizadushkufan
2012-08-27
Den var faktiskt inte så dålig som jag trodde...Handling är rolig och spännande på samma gång. Helt ok skådespel och 50-talskänslan är underbar. Men dock ingen film man måste se eller som etsas fast i minnet.
KyLLo
2012-07-18
Det här känns mer eller mindre som en förklädd familjefilm á la Hollywood, där några av rollerna är utbytta mot zombier. Ganska snygg, men handlingen känns billig och förutsägbar. Det är mycket sött, småcharmigt, lite blodigt och barnläskigt ibland, men blir inte gripande, otäckt eller riktigt roligt. Zombierna är för smarta för att vara zombier och påminner mer om ointelligenta människor, men uppfostras som hundar. Det är en (över-)tydlig drift med överklassen, hundägare och vanliga zombier. Det är för lite variation, överraskningar och humor. Jag skulle nog önska att den vore mer som upptakten i SVT-serien Äkta människor.
fors1984
2012-07-16
Man vet att en film i en så smal genre som zombiekomedi är misslyckad när det bara under de senaste decenniet har kommit 2-3 filmer i genren som är bättre (Shaun, Zombieland etc).